هفت قرارداد با شش استان به منظور ایجاد تأسیسات آبرسانی، فاضلاب و نمک‌زدایی به ارزش 2 هزار و 510 میلیارد ریال صبح امروز به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز هفت قرارداد تأسیسات آب‌رسانی، فاضلاب و نمک‌زدایی با شش استان به ارزش 9 هزار و 510 میلیارد ریال در قالب قرارداد coo، BOT و بیع متقابل با حضور وزیر نیرو به امضاء رسید.

طرح ایجاد تأسیسات آب‌رسانی منطقه 22 با سرمایه‌پذیری شرکت آب و فاضلاب استان تهران و سرمایه‌گذاری سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران به ارزش 880 میلیارد ریال از طریق بیع متقابل یکی از این قراردادها است که شامل عملیات اجرایی 14 کیلومتر خط انتقال، ساخت 8 باب مخزن، تملک 10 هکتار زمین و واگذاری 100 کیلومتر مجوز حفاری. قرارداد دیگر ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر زواره با سرمایه‌پذیری شرکت آب و فاضلاب استان تهران و سرمایه‌گذاری نیروگاه سیکل ترکیبی اردستان در قالب قرارداد بیع متقابل با سرمایه‌گذاری اولیه 215 میلیارد ریال بوده است که شامل عملیات احداث،‌ بهره‌برداری و انتقال تأسیسات فاضلاب شهر زواره است.

قرارداد سوم مربوط به ایجاد تأسیسات نمک‌زدایی شهرهای کوهبندان، کیانشهر و ریحان شهر با سرمایه‌پذیری شرکت آب و فاضلاب کرمان و سرمایه‌گذاری شرکت تصفیه آب البرز در قالب قرارداد BOO  و با سرمایه‌گذاری اولیه 10 میلیارد ریال است.

قرارداد  دیگر مربوط به ایجاد تأسیسات فاضلاب منطقه 22 شهر تهران با سرمایه‌پذیری شرکت آب و فاضلاب استان تهران و سرمایه‌گذاری سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت ‌های مردمی شهر تهران در قالب قرارداد بیع متقابل و با سرمایه‌گذاری اولیه 4 هزار و 602 میلیارد ریال است. این قرارداد شامل ساخت چهار تصفیه خانه به ظرفیت کلی 132 هزار مترمکعب در شبانه‌روز، 371 کیلومتر شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی و خطوط انتقال است.

از دیگر قرارداد به امضاء رسیده امروز می‌توان به طرح آب رسانی به گرمسار با سرمایه‌‌پذیری شرکت آب منطقه‌ای سمنان و سرمایه‌گذاری شرکت پانیرعمران و آب شمال در قالب قرارداد BOT اشاره کرد که شامل عملیات اجرایی پروژه‌ای خط انتقال آب، مخازن و نیروگاه به همراه بهره‌برداری 20 ساله است و قرارداد آخر مربوط به آب‌رسانی به خاش از سد مخزنی کارواندر با سرمایه پذیری شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان و سرمایه‌گذاری شرکت اکسین لوله کارون در قالب قرارداد BOT با میزان سرمایه‌گذاری اولیه 2 هزار میلیارد ریال است که شامل عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب،‌ ایستگاه‌های پمپاژ، مخازن و خط انتقال نیرو در طرح‌ آبرسانی به خاش از سد مخزنی کارواندر به همراه بهره برداری 20 ساله است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار