عباسپور خبر داد:

فعال کردن شوراهای آموزش و پرورش / پرداخت 5 درصد از عوارض شهرداری به آموزش و پرورش

مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش گفت: طبق ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش باید 5 درصد عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش پرداخت شود که این قانون به درستی اجرا نمی‌شود.

نورعلی عباسپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: ما درحال تلاش هستیم که شوراهای آموزش و پرورش را فعال کنیم زیرا که در این شوراها مشکلات آموزش و پرورش شناسایی و حل می‌شود.


وی در ادامه افزود: در ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش برای این وزارتخانه منابع مالی پیش بینی شده که طبق این قانون باید 5 درصد از عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش پرداخت شود این درحالی است که این قانون در برخی از مناطق اجرا و در برخی دیگر اجرا نمی‌شود بنابر این درحال تعامل با شهرداری و شورای شهر هستیم تا این قانون را احیا کنیم.


عباسپور با اشاره به اینکه در برخی از استانها مدت 8 سال است که عوارض دریافت نشده است، عنوان کرد: در برخی از شهرها مثل تهران در حال رایزنی با شهرداری هستیم تا این مطالبات پرداخت شود زیرا که رقم این مطالبات در تهران بالا است.


مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون در مناطقی که این عوارض پرداخت می‌شده است کمتر از 5 درصد بوده ، گفت: درحال راه‌اندازی سامانه نرم افزاری با هماهنگی شهرداری هستیم تا بدین وسیله حقوق آموزش و پرورش محقق گردد.


وی با اشاره به اینکه گروه تحقق درآمدهای مصرح در قانون شوراهای آموزش و پرورش را تشکیل دادیم ، ادامه داد: بند دو ماده قانون شوراهای آموزش و پرورش در تحقق دو درصد درآمدهای حاصل از کارخانجات تأکید دارد که درحال بررسی و احیای آن هستیم.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: قانون ، عنوان ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار