کوه مهم زردک در اطراف موصل عراق از دست عناصر گروه تروریست‌های داعش پس گرفته شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه پرس تی وی اعلام کرد کوه مهم زردک در اطراف موصل عراق از تروریست‌های داعش پس گرفته شد. 

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، نیروهای کُرد عراق با پشتیبانی ارتش این کشور شماری از مناطق نزدیک موصل را از گروه تکفیری موسوم به داعش بازپس گرفتند. آنها توانستند کوه استراتژیک زردک را در شرق موصل پس بگیرند و برای تصرف مناطق بیشتر از داعش ، موضع بگیرند. 

این کوه در فاصله سی کیلومتری موصل قرار دارد. 

"الطاف احمد" خبرنگار این شبکه در گزارشی اختصاصی از محل اقدامات علیه داعش گفت:« پیشمرگان کُرد و نیروهای ارتش عراق با تصرف کوه راهبردی نزدیک موصل ، توانسته اند به دایره ای وسیع از نگاه راهبردی به شهر موصل دست پیدا کنند که در حال حاضر در کنترل داعش است. نیروهای پیشمرگه کُرد می گویند شهر موصل را بازپس خواهند گرفت و فقط این کار احتیاج به زمان دارد."

"رابر ابوقادر" از فرماندهان نیرو‌های کرد در این خصوص گفت:" ما مواضع داعش را در کوه زردک منهدم کردند. نیروهای ما در حال حاضر ، حضور گسترده‌ای در این کوه دارند. نیروهای داعش با فرار خود، تسلیحات زیادی را به جا گذاشته اند. شماری از اعضای این گروه نیز کشته شده اند. چندین دستگاه خودروی هاموی نیز از آنها برجا مانده است."

خبرنگار شبکه افزود:" فاصله بین مواضع پیشمرگه کرد و نیروهای داعش در اطراف موصل کمتر از سه کیلومتر است"

یکی از پیشمرگان کرد گفت:" آنها به ما نزدیک هستند اما در حال عقب نشینی هستند. آنها از ما ترسیده اند."

خبرنگار شبکه گفت:" باآنکه نیروهای پیشمرگه کرد در موضع تهاجمی قرار گرفته اند، باید توجه داشت که مینهای جاده ای و بمبهای داعش ، پیشروی های آنها را کند کرده است."

 ابوقادر گفت:" مینهای داعش سبب ایجاد مانع در پیشروی های ما شده است. نیروهای ما باید حجم عظیمی از وسایل انفجاری و مواد منفجره ای را از بین ببرند که در داخل خودروها و خانه ها و در مدارس کار گذاشته شده است. آنها در داخل بدن کشته هایشان در درگیری ها نیز بمب کار گذاشته اند."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار