وزیر کشور آخرین وضعیت تحرکات داعش، گروهبان دانایی فر، انتصاب معاون سیاسی وزارت کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دولت باشگاه خبرنگاران؛ عبدالرضا رحمانی فضلی  صبح امروز در حاشیه نشست معاونین سیاسی امنیتی استانداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران درباره مباحث مطرح شده در این نشست اظهار داشت: این جلسه مربوط به معاونین سیاسی_ امنیتی استانداری‌های سراسر کشور بود که هرچندماه یکبار این جلسه در وزارت کشور برگزار می‌شود.  
 
وی افزود: آخرین موارد و موضوعات سیاسی امنیتی کشور در این جلسه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و در ‌‌نهایت سیاست‌های وزارت کشرو به آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

با توجه به شرایطی که در مرزهای شرق و غرب کشور وجود دارد، مهم‌ترین محور جلسه امنیت این مناطق مرزی بود. البته باید بگویم که آمادگی مرزهای کامل در مرزهای ما وجود دارد، بنابراین لازم بود تا معاونین استاندار را دعوت کرده و این شرایط را بار دیگر مرور کنیم.  
 
رحمانی فضلی با بیان قانون شورا‌ها و آخرین وضعیت رسیدگی آن گفت: قانون شورا‌ها و چندین موضوع در آن در حال بازنگری است، در بعضی موارد آسیب‌هایی در قانون فعلی داریم و در بعضی موارد نیز باید موضوعاتی را اضافه کنیم تا کارآمدی شورا‌ها تقویت شود بنابراین در وزارت کشور کارگروهی برای بازنگری قانون شورا‌ها و شهرداری‌ها تشکیل داده‌ایم که قرار است تجربیات همه استان‌ها در این زمینه جمع آوری شود و در ‌‌نهایت لایحه مناسب و موثری را در این حوزه ارائه دهیم.  
 
وزیر کشور درباره انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در دو استان افزود: ما آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات میان دوره‌ای در سه شهر را داریم، البته باید در این زمینه با شورای نگهبان هماهنگی داشته باشیم. مقدمات کار فراهم شده است و اگر آن‌ها هم آمادگی داشته باشند ما می‌توانیم این انتخابات را برگزار کنیم.  
 
وزیر کشور در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود گروه داعش در خاک کشور ما قصد سربازگیری دارد، آیا این صحت دارد؟ و در صورت صحت برای مقابله با آنچه باید کرد، اظهار داشت: سربازگیری در داخل کشور واقعیت ندارد، این به معنای این نیست که آن‌ها تبلیغات نکنند، این گروه تماس‌های درونی خود را دارند، اما به دلیل هوشیاری کامل مردم ما در مرز‌ها، مسلح بودن نیروهای امنیتی ما، نمی‌تواند چنین چیزی اتفاق بیفتد. همچنین داعشی‌ها در عراق موفقیتی نداشتند و مرتب دارند عقب نشینی می‌کنند و این نشان می‌دهد که این جنگ در عراق برای آن‌ها هزینه‌های زیادی دربر داشته است.  
 
وی اضافه کرد: مواردی از ورود اتباع افغانستانی و پاکستان برای ورود به ایران داشتیم که در چندین مورد مانع داخل شدن آن‌ها به کشور شدیم، دو سه مورد نیز بازداشت شده‌اند.  
 
رحمانی فضلی همچنین درباره انتخاب معاون سیاسی خود بار دیگر گفت: گزینه‌های پیشنهادی خود را داریم و در حال مشورت کردن هستیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا داعش قصد تجاوز به کشور را دارد، گفت: آن‌ها برنامه‌های اعلام شده‌ای در سطح وسیع در این زمینه دارند، اخیرا شعبه‌ای را هم در کشور هند دایر کرده‌اند، بنابراین قطعا تجاوز به خاک ما جزء برنامه‌ها و قصد آنان است. ما این را در اعترافات برخی از بازداشتی‌های آن‌ها و هم اسنادی که در دسترس داریم متوجه شدیم، اما قدرت ایران خیلی بیشتر از این موارد است.  
 
رحمانی فضلی همچنین درباره آخرین وضعیت گروهبان دانایی فر گفت: نیروهای امنیتی و دیپلماتی ما در مورد تعیین تکلیف دانایی فر کار می‌کنند. شما دیدید در چند سال گذشته چندین گروگان (نیروهای مرزبانی و قهرمان شمشیربازی) و هم در به هلاکت رسیدن عبدالرئوف داشتیم که با استفاده از ظرفیت اجتماعی برای آزادسازی آن‌ها اقدام کردیم. بنابراین نیروهای تروریستی دچار تفرقه و تشطط شده‌اند که موجب هلاک سرکرده آن‌ها می‌شود.

وزیرکشور درباره سفر اخیر هیئت دولت به خراسان رضوی و برنامه‌های مصوب در این استان اظهار داشت: سفر ما به مشهد که مقارن با ولادت امام رضا(ع) اتفاق افتاد بسیار خوب و موثر بود مهمترین معضل در این شهر حاشیه‌نشینی بود که دولت تصمیم گرفت در ظرف سه سال این امر را ساماندهی‌ کند.
 
وی افزود: کمربند سبز مشهد، حوزه آب و سدها،حوزه آبریز به ویژه رودخانه کش‌افرود که آلودگی بسیار زیادی دارد از جمله موارد مهمی بود که دولت در این زمینه تصمیم گرفت هم چنین برای آلودگی این رودخانه 160میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی آن تصویب شد.
 
وی گفت: حمل و نقل داخلی مترو 5هزار تاکسی و تعدادی اتوبوس راه آهن تهران مشهد و فعال شدن راه آهن گرگان به مشهد از مواردی بود که در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفت. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار