معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های آذربایجان غربی باید در راستای تعمیق باورهای دینی گام‌های بلندی بردارند.

منوچهر زادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: رسانه‌های مختلف اعم از ملی، بومی و محلی باید در راستای غنی‌سازی فرهنگ، مقابله با تهدیدات و تحرکات ضدارزش دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارند، زیرا در خط مقدم دفاع از مرزهای فرهنگی کشورمان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همان طور که در هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم دفاع از مرزها و تمامیت ارضی کشورمان قرار گرفته و به عنوان مرزبانان غیور برای صیانت از کشورمان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، در حال حاضر نیز به دلیل هم‌مرزی با سه کشور آماج حمله‌های فرهنگی دشمن قرار گرفته و به همین دلیل مسئولیت سنگینی بر دوش داریم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ضمن ابراز تاسف از اینکه استفاده مد و لباس‌های الگوهای مخرب غربی در جامعه اسلامی ما در حال فراگیر شدن است، ادامه داد: در شرایط فعلی پیش از آنکه لطمه‌های جبران‌ناپذیری به پیکر فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی وارد شود، باید با هوشیاری مقابل این تهدیدها ایستادگی کنیم.

زادعلی نقش مطبوعات را در این زمینه بسیار حائز اهمیت دانست و بیان داشت: خبرنگاران، گزارشگران، مستندسازان خبری، مدیران مسئول رسانه‌های جمعی، سردبیران به طور کلی کارشناسان و صاحب‌نظران رسانه‌ای به معنای واقعی سربازان نظام در عرصه جنگ نرم به شمار می‌روند، بنابراین با حساسیت و دقت باید گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید رسالت خود را در کلام علمای بزرگ مانند امام خمینی و مقام معظم رهبری جستجو کرده و برای جامه عمل پوشاندن به توصیه‌ها و رهنمودها کمر همت ببندند، بیان داشت: اصحاب رسانه در ارتباط با قلم‌هایی که به دست گرفته‌اند، مسئولیت سنگین و رسالت خطیری به دوش گرفته‌اند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اظهار به اینکه خبرنگاران متعهد، توانمند و وظیفه‌شناس به ندرت دچار لغزش و خطا می‌شوند، بیان داشت: در استانی مانند آذربایجان غربی که از بافت فرهنگی و ساختار اجتماعی متفاوت برخوردار است، رسالت خبرنگاران به مراتب سنگین‌تر است.

زادعلی پوشش رسانه‌ای درست، به‌هنگام و همچنین کامل رویدادها و برنامه‌های فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: فعالیت‌های فرهنگی، فکری و اجتماعی با هدف جلب مخاطب و متوجه کردن مردم به پیشینه غنی و گذشته درخشان آنها صورت می‌گیرد، بنابراین نباید در هاله‌ای از سکوت و بی‌خبری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در لبیک‌گویی به منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ مدیریت جهادی اعمال شده و از ظرفیت‌های نهفته بین مردم حداکثر استفاده را باید به عمل آورد، بیان داشت: کار فرهنگی زمانبر بوده و در مدت طولانی نتیجه مورد انتظار به دست می‌‌آید، ولی با این حال از همه ظرفیت‌‌های موجود حداکثر استفاده را باید کرد/ز.

برچسب ها: رسانه ، فرهنگی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.