معاون امور عمران استانداری آذربایجان غربی از وضعیت بحرانی آب در 199روستای آذربایجان غربی و همچنین از جیره‌بندی آب در این روستاها خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، هادی بهادری در آئین افتتاحیه نخستین دوره آموزش مدیریت بحران ویژه شهرداران و دبیران شورای هماهنگی مدیریت بحران که در سالن آمفی تئاتر دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری دوره آموزشی یکی از محورهای مهم در مدیریت بحران است.

وی ادامه داد: ایجاد فرآیند زیرساخت‌های آموزشی در مدیریت بحران یکی از نیازهای اساسی آذربایجان غربی بوده و باید در فراهم کردن آن کوشا باشیم.

بهادری خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های مهم در مدیریت بحران، کنترل و مدیریت حوادث در پایین‌ترین سطح هر منطقه‌ای است.

وی خطاب به شهرداران استان، گفت: اطلاعات تجهیزات و امکانات هر شهرستانی باید توسط شهرداری‌ها آن شهرستان شناسایی شود.

معاون امور عمران استانداری آذربایجان غربی افزود: فرمانداران و شهرداران باید مجهز به امکانات ارتباطی نظیر خط ثریا باشند.

وی همچنین ایجاد اسکان اضطراری در شهرستان‌ها در مواقع بحران را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مدیران شهری در این خصوص می‌توانند گام‌های موثری به ویژه پیش از وقوع حوادث طبیعی بردارند.

وی از وضعیت بحرانی آب در روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون آب شرب 199 روستای استان جیره‌بندی شده است.

معاون امور عمران استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: به برخی از روستاهای که دچار کمبود شدید آب شده‌اند فقط روزانه 20 لیتر آب می‌رسد.

بهادری گفت: با توجه به مشکل کمبود آب در روستاهای استان در 10 سال آینده مردم آذربایجان غربی اقدام به مهاجرت از این استان می‌کنند.

وی همچنین از وضعیت آب شرب مصرفی در شهرستان‌های استان انتقاد کرد و مصرف آب شهری استان را برابر با شهرهای پیشرفته اروپایی عنوان کرد.

وی افزود: هم‌اکنون در شهرستان‌های آذربایجان غربی هر نفر به طور متوسط روزانه 180 لیتر آب مصرف می‌کند و این سبب به وجود آمدن یک بحران جدی آب در استان می‌شود.

بهادری تاکید کرد: مسئولان باید بحران کمبود آب شرب در استان را جدی بگیرند و در تمام تصمیم‌های بحرانی مشکل آب استان را سرلوحه تصمیم‌های خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 5 درصد از آب دریاچه ارومیه باقی مانده است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم دریاچه ارومیه را در 10 سال آینده احیا کنیم فقط می‌توانیم یک سوم از آن را احیا کرد.

بهادری گفت: مدیران باید توجه داشته باشند که آذربایجان غربی یکی از استان‌های درگیر با حوادث طبیعی در کشور است و سالانه میلیاردها ریال خسارت مالی از این طریق متحمل می شودز/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.