رئیس اداره‌ی ثبت احوال بندرلنگه از ثبت ۸۷۷ مورد واقعه‌ی ولادت و ثبت ۱۶۵ مورد طلاق طی چهارماهه‌ی نخست سال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، منطقه‌ی خلیج‌فارس،«عیسی رشیدی» با بیان اینکه این شهرستان از مناطق تاریخی هرمزگان و جنوب کشور بشمار می‌رود، اظهار کرد: ثبت وقایع حیاتی در شهرستان بندرلنگه از دیرباز و حتی زودتر از بسیاری از شهرهای دیگر کشور رواج داشته بنحوی که از دوره‌های پیشین اسناد متعددی در این راستا به جا مانده است.

وی با بیان اینکه خدمات مربوط به کارت ملی هوشمند در اداره‌ی ثبت احوال بندرلنگه قابل ارائه است، خاطرنشان کرد: تجهیزات مربوط به دریافت و ثبت مشخصات بیومتریک در رابطه با کارت ملی هوشمند را فراهم کرده‌ایم و خدمات مربوطه قابل ارائه است.

رئیس اداره‌ی ثبت احوال بندرلنگه افزود: از همین‌رو از افرادی که به ۱۵ سال تمام رسیده‌اند و کارت اولی هستند، می‌خواهیم که برای ثبت‌نام و تقاضای دریافت کارت ملی هوشمند به این اداره مراجعه کنند.

رشیدی با بیان اینکه در این شهرستان امکان صدور شناسنامه پایگاه محور نیز فراهم شده است، گفت: این بدین معناست که همه‌ی افرادی که محل صدور شناسنامه آنها در شهرستان‌ها و حتی استان‌های دیگر است می‌توانند تقاضای خود را به اداره‌ی شهرستان بندرلنگه ارائه دهند و شناسنامه‌ی آنها بدون نیاز به ارسال به محل صدور در اداره‌ی ثبت احوال این شهرستان صادر و به آنها تحویل داده می‌شود.

به‌گفته‌ی وی، در اداره‌ی ثبت احوال شهرستان بندرلنگه امکان صدور شناسنامه خارج از مهلت قانونی نیز با تفویض اختیاری که از طرف مدیرکل ثبت احوال استان شده است، وجود دارد که این امر نیز می‌تواند سبب رفاه بیشتر متقاضیان را رقم شود.

رئیس اداره‌ی ثبت احوال شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه نشانی دقیق افراد در دولت الکترونیک، اهمیت فراوانی دارد، از افرادی که نشانی آنها تغییر کرده است خواست با مراجعه به سامانه‌ی مربوطه در وب‌سایت ثبت احوال نسبت به وارد کردن آدرس جدید خود اقدام کنند.

رشیدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون جمعیت شهرستان بندرلنگه برابر با ۱۳۴ هزار و ۷۱۳ نفر است که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار و ۴۰۰ نفر در شهر بندرلنگه اسکان دارند.

وی در تشریح آمار یک ساله ثبت وقایع حیاتی در این شهرستان گفت: پارسال، بترتیب 2956 مورد ولادت و ۵۰۵ مورد واقعه‌ی وفات در شهرستان بندرلنگه به ثبت رسیده است.

رئیس اداره‌ی ثبت احوال بندرلنگه از ثبت 1286 مورد واقعه ازدواج و ۲۷۶ مورد واقعه طلاق در مدت زمان مذکور خبر داد و گفت: پارسال، 2423 جلد شناسنامه‌ی مکانیزه تحت‌وب نیز برای افراد بالای ۱۵ سال و ۳۳۶ جلد شناسنامه‌ی المثنی در این شهرستان صادر شده است.

رشیدی از تغییر نام و نام‌خانوادگی حدود ۱۰۰ متقاضی در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این در حالی است که طی چهار ماهه‌ی نخست سال نیز ۶۸ مورد تحقق درخواست تغییر نام و نام‌خانوادگی در شهرستان داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین طی چهارماهه‌ی نخست سال، بترتیب ۴۸۰ و ۸۳ مورد واقعه‌ی ازدواج و طلاق در شهرستان به ثبت رسیده است.

رئیس اداره‌ی ثبت احوال بندرلنگه از ثبت ۸۷۷ مورد واقعه‌ی ولادت و ثبت ۱۶۵ مورد وفات طی چهار ماهه‌ی نخست سال خبر داد و گفت: هم‌چنین در این مدت تعداد ۸۲۰ جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

رشیدی خاطرنشان کرد: از بهمن‌ماه پارسال، تا پایان تیرماه نیز ۳۶۸ مورد کارت ملی هوشمند برای متقاضیان در لنگه صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: درصد ثبت ولادت و وفات در شهرستان بندرلنگه در مهلت قانونی به ثبت تا یکسال بترتیب برابر با ۹۹.۷۳ و ۹۹.۶۰ است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: بندرلنگه ، ولادت ، وفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.