نخست وزیر روسیه گفت مسکو همچنان به ارسال کمک های انسان دوستانه به جنوب شرقی اوکراین ادامه خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، "دمیتری مدودف" نخست وزیر روسیه گفت مسکو همچنان به ارسال کمک های انسان دوستانه به مناطق جنگ زده در جنوب شرقی اوکراین ادامه خواهد داد اما بازسازی و نوسازی ساختمانها، کارخانجات و زیرساخت های ویران شده برعهده کی یف است.

مدودف در مصاحبه ای با روزنامه اقتصادی "ودوموستی" گفت: "علاوه بر ساختمان ها در جنوب شرقی اوکراین، تأسیسات تولیدی در این مناطق نیز ویران شده است که مسئله بازسازی آنها مشکل بسیار بزرگی است. اما اگر مقامات کی یف معتقدند که این مناطق بخشی از اوکراین است ، بنابر این دولت اوکراین  باید به مراقبت و حفظ این مناطق توجه داشته باشد."

 نخست وزیر روسیه در بخشی از این مصاحبه اظهار داشت: آنهایی که تصمیم می گیرند از توپخانه، تانک و هواپیمای نظامی علیه اتباع و شهرهای خودشان استفاده کنند. باید متوجه باشند که در نهایت مجبور خواهند بود " هزینه کلان اقتصادی آن را نیز بپردازند. "

مدودف خاطرنشان کرد در هر صورت ما همچون قبل به کمک های انسان دوستانه خود به مناطق جنوب شرقی اوکراین ادامه خواهیم داد و این مأموریت انسانی فدراسیون روسیه برای مناطق و مردم نزدیک به ما است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار