پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان گفت جنگ راه مقابله با بی عدالتی نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ رهبر کاتولیک های جهان در سخنانی که در جمع گروهی از مسیحیان در بلژیک ایراد کرد گفت:‌ جنگ هرگز نمی تواند راه مناسبی برای از بین بردن بی عدالتی ها باشد.
به نظر می رسد این اظهارات پاپ فرانسیس او را هر چه بیشتر از توضیحات دین محورانه ای که برای توجیه حملات هوایی امریکا در عراق ارائه می شود دور می کند.
واتیکان در ماه میلادی گذشته با اشاره به حمله هوایی امریکا به مواضع دولت اسلامی در عراق اعلام کرده بود شاید چنین اقدامی ضروری بوده است. این موضع گیری واتیکان به معنای تایید ضمنی حملات هوایی امریکا در عراق بود.
مدت کوتاهی بعد از آن،‌ پاپ فرانسیس در یک کنفرانس خبری سخنانی ایراد کرد که سردرگمی در خصوص موضع کلیسای کاتولیک درباره حملات هوایی امریکا علیه مواضع دولت اسلامی در عراق را به دنبال داشت.
پاپ فرانسیس در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا وی از حملات هوایی امریکا در عراق برای حفاظت از جان مسیحیان عراقی حمایت می کند یا خیر گفت: در چنین شرایطی که نوعی تجاوز صورت گرفته است،‌ من تنها می توانم بگویم که کار درست آن است که متجاوز را از ادامه تجاوز باز داشت.
وی در ادامه پاسخ خود افزود: «من نمی گویم که بمباران کنید. من نمی گویم جنگ کنید. من می گویم تجاوز را متوقف کنید. من می گویم راه هایی را که برای توقف تجاوز وجود دارد بررسی کرده و انتخاب کنید. متوقف کردن تجاوز کاری درست و قانونی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار