کارگردان «رد پر پروانه‌ای از آن سر دنیا» تاکید می‌کند این نمایش در بستری واقع‌گرا ویژگی‌های ناپسند جامعه را به تصویر می‌کشد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئاتر؛ جلیل امیری کارگردان نمایش «رد پر پروانه‌ای از آن سر دنیا» که در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته است، اظهار می‌کند: «این نمایش بخش سوم از یک سه گانه محسوب می‌شود که با شیوه اجرایی مشابه و در فضای رئالیسم اجتماعی شکل گرفته است.»
 
وی ادامه داد: «نمایش‌های ما به صورت کارگاهی و بر اساس یک طرح و ایده اولیه تولید و نمایشنامه‌هایمان در پروسه تمرین نوشته می‌شوند. این سه نمایش عادت‌های ناپسند جامعه را مطرح و نقد می‌کنند. در نمایشنامه «دو به دل» که قسمت نخست این سه گانه محسوب می‌شد، به مسئله یاوه‌گویی، در نمایش «موریانه‌ها در پنهان‌کاری» به مسئله پنهان‌کاری و در نمایش «رد پر پروانه‌ای از آن سر دنیا» به مسئله خودخواهی پرداخته‌ایم.»
 
امیری در مورد شیوه‌ اجرایی این اثر خاطرنشان کرد: «این نمایش اثری تراژدی-کمدی است که در بستری واقع گرا روایت می‌شود. تنها در طراحی صحنه نگاهی کلاسیک به کار نداشتیم و به اکشن رئالیسم نزدیک شدیم، زیرا احساس کردیم فضای رئالیسم صرف قدرت اجرایی گروه را برای اجرای لایه های زیرمتن کم می‌کند.»
 
وی اجرای عمومی را چندان متفاوت از اجرای این اثر در سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ندانست و تصریح کرد: «تفاوت اجرا به تغییر تعدادی از بازیگران و زمان اجرای نمایش باز می‌گردد. زمان اجرا در جشنواره تئاتر فجر بالغ بر 100 دقیقه بود که اکنون زمان اجرا به 80  دقیقه کاهش یافته است.»
 
این کارگردان تئاتر که به عنوان یکی هنرمندان استان کرمان در جشنواره تئاتر فجر حضور داشته و اکنون نمایش «رد پر پروانه‌ای از آن سر دنیا» را در مجموعه تئاتر شهر به صحنه برده است، در مورد وضعیت تئاتر کرمان گفت: «در چند سال گذشته تئاتر استان کرمان با ورود نسل جوان و با استعداد به عرصه به جایگاه مناسبی دست یافته است. گروه‌های نمایش تئاتر با اتکا بر توان خودشان و بخش خصوصی توانسته‌اند اجراهای عمومی مستمری را داشته‌ باشند. در واقع جدا شدن از اداره ارشاد و بازخورد مثبت تماشاچیان نسبت به اجراهای عمومی تئاتر باعث رونق آن شده است ،به گونه‌ای که تعدادی از کارها اجراهایی بالغ بر 25 شب داشته‌اند. اکنون گروه نمایش «رد پر پروانه‌ای از آن سر دنیا» نیز با گروه اجرایی بالغ بر 20 نفر بدون هیچ گونه حمایت دولتی و با تامین هزینه شخصی و جذب اسپانسر به صحنه رفته است.»
 
نمایش «رد پر پروانه ای از آن سر دنیا» نوشته و کار جلیل امیری با نقش آفرینی علی صادقی زاده، پریسا شامرادی، زهره کامیاب، فرزانه ابولهادی، دانیال محمود آبادی، سجاد امیر مجاهدی، حبیب برزگر، بهناز نمازیان، منصوره رضایی، رضا شیخ زاده، بهرنگ چابکی، منصور بافتی پور، مهدی ایران‌ منش، سعید بافتی پور، محسن میرزای تا 25 شهریورماه ساعت 18 در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار