بناکار:

ملی‌پوشان سنگ تمام گذاشتند/ صعود به مرحله دوم نقطه عطف والیبال ایران بود

مربی بین‌المللی والیبال گفت: ملی‌پوشان کشورمان در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان سنگ تمام گذاشتند و فراتر از انتظار ظاهر شدند.

عادل بناکار، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: پیش از این که ملی‌پوشان عازم این مسابقات شوند چون همگی در پیکارهای لیگ جهانی شرکت کرده بودند ابراز خستگی می‌کردند ولی نتایج کسب شده از سوی آن‌ها نشان داد که آن‌ها قدرت و پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارند.

وی گفت: بازی‌ها و نتایج خوب کسب شده در مسابقات لیگ جهانی انتظارات مردم را بسیار بالا بوده است. ما در 2 بازی اول رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل امریکا و ایتالیا نتیجه غیرقابل پیش‌بینی و خوبی را به دست آوردیم ملی‌پوشان در مقابل فرانسه چون فکر می‌کردند 2 بازی نخست را برده‌اند می‌توانند مقابل این تیم هم به پیروزی راحت دست پیدا کنند ولی پیش‌بینی از این دیدار این بود که تیم ملی ایران مقابل فرانسه یک بازی سخت و سنگین را در پیش دارد.

وی تصریح کرد: فرانسوی‌ها از انگیزه بسیار بالایی برای شکست ایران برخوردار بودند. ملی‌پوشان کشورمان هم مقابل آنها کم نیاوردند اما انگیزه تعیین کننده نتیجه بازی سوم بود.

مربی بین‌المللی والیبال کشورمان در ادامه یادآور شد: صعود به مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی مردان جهان نقطه عطف والیبال ایران است در این شرایط راحت می‌توان به فکر دستیابی به آرزوی دیرینه والیبال ایران که‌‌ همان صعود به جمع چهار تیم بر‌تر جهان است، افتاد. 

بناکار تصریح کرد: در این دوره از مسابقات ۲ الی ۳ ملی پوش بسیار عالی ظاهر شدند، سعید معروف و محمد موسوی عراقی عملکرد فوق العاده حرفه‌ای و سطح بالایی را تاکنون به نمایش گذاشته‌اند، البته دیگر ملی پوشان هم به عنوان مکمل آنها قدرت ایران را به حریفان تحمیل کردند. 

وی گفت: به نظر من باختی که تیم ایران مقابل فرانسه به دست آورد، انگیزه ملی پوشان را برای مقابله قدرتمند با بلژیک بالا برده بود، به همین خاطر شاهد یک والیبال حرفه‌ای در بازی ایران و بلژیک بودیم. حریف ایران در این دیدار دور از انتظار ظاهر شد.‌‌ همان طور که بلژیکی‌ها اعتقاد داشتند پدیده مسابقات شوند در برابر ایران با انگیزه مضاعف و قدرتمند ظاهر شدند. 

مربی بین المللی والیبال در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به نتایج کسب شده انتظارات از تیم ملی والیبال ایران بالا رفته است و همه توقع دارند که همانند همیشه تیم ایران پیروز میدان باشد، این مسئله کار را برای والیبالیست‌ها سخت کرده است، ولی حال که والیبال ایران به این نقطه رسیده است، باید از نظر روانی کادر فنی روی ملی پوشان کار کند تا در مرحله دوم شاهد قدرت نمایی بازیکنان باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: والیبال ، ایران ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار