کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در سخنانی در صد و چهل و دومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره تاکید کرد بحران آوارگان عراقی فقط بر عراق تاثیر نخواهد گذاشت بلکه به کشورهای همسایه نیز کشیده خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تاکید کرد بحران آوارگان عراقی فقط بر عراق تاثیر نخواهد گذاشت بلکه به کشورهای همسایه نیز کشیده خواهد شد.

آنتونیو گوترز در سخنرانی در صد و چهل و دومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره پایتخت مصر گفت یک میلیون و هشتصد هزار عراقی به سبب بحران کنونی که این کشور با آن مواجه است، آواره شده اند. 

بحران آوارگان عراقی فقط بر عراق تاثیر نخواهد گذاشت بلکه به کشورهای همسایه نیز کشیده خواهد شد و بحران ایجاد می کند. به منظور حل بحران آوارگان به ویژه آوارگان سوری باید حمایت بین المللی بیشتری صورت گیرد. باید مرزها به روی آوارگان سوری چه از سوی کشورهای همسایه یا کشورهای غربی، گشوده شود. 

طرف‌های عربی نقش موثری در پذیرش و مقابله با بحران آوارگان ایفا می کنند. وی افزود بحران آوارگان فلسطینی شدیدترین بحران در سطح جهان است و پس از آن بحران آوارگان سوری قرار دارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار