نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از وقف برای خدمات در عرصه‌های مختلف در حوزه پژوهش، تحقیق و محیط زیست متناسب با نیاز امروز جامعه باید استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم کلنگ زنی مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی رویان عنوان کرد: در سایه وحدت، همدلی و هم افزایی و استفاده از ظرفیت یکدیگر برای پیشرفت در عرصه علم و پژوهش به صورت فردی و جمعی لازمه مشارکت و همکاری سازمان‌های اوقاف و امور خیریه کشور و نهادهای اجرایی دیگر است.

وی ادامه داد: ساخت و راه اندازی مجتمع درمانی، پژوهشی، آموزشی رویان بزرگترین فرصت برای توسعه سلول درمانی، ناباروری و تحقیقات مرتبط و خدمات رسانی ویژه به موقع عموم مردم کشور ا ست.

محمدی اظهار  داشت: با احداث این مجموعه پژوهشی،درمانی آموزشی درآینده‌ای نزدیک به پیشرفت قابل توجهی دستیابی خواهیم داشت و امیدواریم مشکل ناباروری هم وطنانمان در سراسر کشور برطرف شود.

وی تصریح کرد:‌در کنار پژوهشگاه بخش‌های تحقیقاتی بر روی حیوانات،کتابخانه و واحد آموزشی تحصیلات تکمیلی،مرکز همایش تخصصی با سالنی با گنجایش حدود 750 نفر و برگزاری همایش‌های علمی احداث خواهد شد.

محمد خاطرنشان کرد:‌هم اکنون بیش از 390 بیمارستان درمانگاه و مراکز درمانی و بهداشتی در سراسرکشور وجود دارد.

همچنین نیات با دارو و درمان و بستری هزار و 150موقوفه، نیات مرتبط با معلولین- بازماندگان حوادث طبیعی و جنگ 25مورد، کمک به مراکز درمانی544مورد و کمک آموزشی پژوهشی علمی677مورد در سامانه جامع موقوفات کشور به ثبت رسیده ا ست.

*تفاهم نامه همکاری سه جانبه اوقاف و شهرداری و پژوهشکده رویان 

تفاهم نامه همکاری سه جانبه سازمان اوقاف و امور خیریه شهرداری تهران و پژوهشکده رویان انعقاد شد که در آن زمینی به مساحت 15هزار متر مربع برای ساخت مجتمع درمانی،تحقیقاتی و آموزشی رویان و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در اختیار پژوهشگاه رویان قرار دهد و ساخت و مراحل اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران به عهده بگیرند.

این تفاهم نامه در مراسم کلنگ زنی میان سه نهاد اوقاف، شهرداری تهران و پژوهشگاه رویان امضا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار