یکی از روزنامه های سعودی با اشاره به نقش منطقه ای ایران نوشت بحران های منطقه ایجاب می کند همه کشورها برای رویارویی با چالش ها، همکاری کنند و گام‌هایی در جهت نزدیک شدن به هم بردارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه عکاظ چاپ ریاض با درج این مطلب، در مقاله ای به قلم "ترکی الدخیل" با اشاره به جنایت های داعش در منطقه نوشت: دیگر همکاری منطقه ای بین کشورها یک شوخی نیست بلکه مسئله مرگ و زندگی است. در حال حاضر، شاید ائتلاف هایی بین المللی شکل گرفته باشد و شاید کشورهایی از جمله عربستان و امارات نیز در این ائتلاف های شرکت داشته باشند و امیدواریم که ائتلاف بین المللی بر منطقه نیز تاثیر بگذارد. سوالی که اکنون مطرح می‌شود مربوط به نقش ایران و ترکیه در چارچوب ماموریت مبارزه با تروریسم است. 

مدتی پیش روزنامه السفیر بیروت نوشته بود ایران و عربستان، درباره دیدارهای دو جانبه تفاهم کرده اند. دیدارهایی که با سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به جده و سپس سفر همتای سعودی او به تهران آغاز می‌شود و درنهایت به سفر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به جده منجر خواهد شد. باید گفت که اختلاف های اساسی بین ایران و عربستان درباره پرونده های مختلف وجود دارد اما بحران هایی که منطقه را در برگرفته است، می‌طلبد که همه کشورهای منطقه برای رویارویی با چالش ها، همکاری کنند.

باید برای مستحکم کردن منطقه در برابر بحران ها، گام هایی جهت نزدیک کردن کشورها برداشته شود، زیرا بحران های منطقه به یک کشور محدود نمی‌شود و ایران به کشورهای خلیج فارس نزدیک است و اگر در سطح امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی با کشورهای خلیج فارس همکاری نکند، خود را در معرض انزوا و خطر قرار خواهد داد مانند اسراییل که در انزوا قرار گرفته است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار