مدیر کل انجمن‌های علمی دانشجویان و امور المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برگزاری 4 ایده بازار تخصصی در این دانشگاه خبر داد و گفت: با برگزاری مسابقات ایده پردازی تاکنون 25 ایده به محصول تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: مالک نادری در اختتامیه چهارمین مسابقه ملی فناوری نانو با بیان اینکه این اداره کل دارای 3 بخش فعال است، افزود: برگزاری هفته‌های علمی، چاپ نشریات علمی، شرکت در مسابقات علمی چون مسابقات ملی ACM، ایده پردازی اندروید، روباتیک و هوش مصنوعی و هوافضا از جمله اقدامات بخش امور فوق برنامه این اداره کل است.

مدیر کل انجمن‌های علمی دانشجویان و امور المپیادهای علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مرکز امور المپیادها را از دیگر واحدهای فعال این اداره کل ذکر کرد و اظهار داشت: برای حضور دانشجویان در المپیادها در هر یک از دانشکده های این دانشگاه شورای المپیاد ایجاد شده است تا زمینه مناسبی برای حضور دانشجویان در المپیادهای علمی کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز ایده پردازی این مرکز خاطر نشان کرد: در این مرکز دانشجویان ایده‌های خود را که بتوانند در مدت 6 تا 9 ماه تبدیل به محصول کنند ارائه می‌کنند و در این مرکز پس از داروی ایده‌های ارائه شده از طرح‌های برتر برای تبدیل آنها به طرح کسب و کار حمایت خواهد شد.

نادری با تاکید بر اینکه طرح‌های برتر تا سقف 5 میلیون تومان در قالب وام بلا عوض حمایت خواهد شد، ادامه داد: تاکنون از 37 طرح تحقیقاتی حمایت و 25 ایده نیز به محصول تبدیل شده است.

وی برگزاری استارتاپ ویکند(کسب و کار آخر هفته) را از دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی این اداره کل نام برد و اضافه کرد: در این رویدادکه کارآفرینی در 54 ساعت است، شرکت کنندگان باید ایده‌های خود را در مدت 3 روز به طرح کسب و کار تبدیل کنند.

مدیر کل انجمن‌های علمی دانشجویان و امور المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه تلاش شده است تا مدل بومی شده رویداد استارتاپ ویکند را در کشور اجرایی کنیم، گفت: در این راستا اقدام به برگزاری اولین ایده بازار شد. در این رویداد دانشجویان تشویق خواهند شد تا ایده‌های خود را به سمت بازار توسعه دهند.

وی ادامه داد: در اولین دوره از این رویداد سوال شد که "اگر شما 10 میلیون تومان سرمایه داشته باشید ایده برای کسب درآمد چست؟" و در این رویداد اساتید و صنعتگران به عنوان داوران حاضر و طرح‌های ارائه شده را داوری کردند و از برترین ایده‌ها در جهت ورود به بازار حمایت شد.

نادری با اشاره به برگزاری دومین دوره برگزاری ایده بازار در 26 مهرماه، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن در تلاش هستیم تا ایده بازارهای تخصصی را برگزار کنیم که تاکنون برگزاری ایده بازارهای تخصصی اپلیکیشن‌های موبایل، پلیمر، صنایع و برق تایید شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار