گلوبال ريسرچ:

آمریکا به صورت مخفیانه مشاوران نظامی بلندپايه خود را به کيف اعزام کرده است

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت که واشنگتن به صورت مخفیانه مشاوران نظامی خود از جمله ژنرال "رندی ای کی" را روانه کیف کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی به قلم "ویکتوریا اف لی" با عنوان " همکاری ارتش آمریکا با اوکراین: واشنگتن مشاوران نظامی بلندپایه خود را به کیف اعزام کرده است"، نوشت: در حالی که روسیه بار دیگر هدف تحریم های کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین ژاپن، استرالیا و آمریکای شمالی قرار گرفته است، گزارش هایی در این باره منتشر شده است که واشنگتن به صورت مخفیانه مشاوران نظامی خود از جمله ژنرال "رندی ای کی" را روانه کیف کرده است.

بر اساس این گزارش این ژنرال امریکایی  وی مدیر بخش امور راهبردی و سیاست گذاری مقر فرماندهی ارتش آمریکا در اروپاست که در اشتوتگارت آلمان قرار دارد. این ژنرال پیشتر فرماندهی بخش حمل و نقل ارتش آمریکا، نیروی هوایی آمریکا و ستاد مشترک عملیات راهبردی و سیاست گذاری را بر عهده داشته و همچنین معاون فرماندهی بخش حمل و نقل نیروی هوایی آمریکا بوده است.

این گزارش افزود: ژنرال رندی ای کی  همچنین معاون امور سیاسی-نظامی ، طرح های راهبردی و سیاست گذاری ستاد مشترک ارتش آمریکا بوده است. ژنرال کی خلبانی است که سابقه چهار هزار و 700 پرواز از جمله 700 پرواز جنگی را دارد.

در ادامه این گزارش آمده است : "باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا هیئتی از مقامات بلندپایه نظامی خود را برای آموزش نیروهای اوکراینی برای انجام عملیات در شرق این کشور روانه کیف کرده است.

ده تن از نظامیان آمریکایی در نزدیکی دونباس قربانی در درگیری با نیروهای جمهوری خود خوانده دونتسک و لوگانسک کشته شدند.

ژنرال آلن از فرماندهان نیروهای آمریکایی هدف اصابت گلوله قرار گرفت اما جان سالم به در برد. دولت اوباما هرگز این موضوع را فاش نکرده است. رسانه های آمریکایی نیز این خبر را پوشش ندادند. این در حالی است که حضور نظامیان آمریکایی در کنار نیروهای اوکراینی در جنگ علیه جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین امری واضح و روشن است. حضور یک ژنرال آمریکایی در درگیری های اوکراین غیر قابل تصور است به ویژه زمانی که واشنگتن،" ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه را به مداخله مستقیم در جنگ اوکراین متهم می کند.

کاپیتان "مارک گرگوری پاسلاوسکی" از فارغ التحصیلان آکادمی نظامی آمریکا از جمله افرادی است که در درگیری های اوکراین کشته شده است. او در روز نوزدهم ماه اوت در درگیری با نیروهای مستقر در نزدیکی شهر ایلووایسک در نزدیکی دونتسک کشته شد. وزارت کشور اوکراین این خبر را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد. برخی پایگاه های اینترنتی اعلام کردند ژنرال پاسلاوسکی تنها آمریکایی است که در کنار ارتش اوکراین در شرق این کشور می جنگد. اگر این گونه است خبر کشته شدن ده تن دیگر از اعضای ارتش آمریکا در اوکراین چه توجیهی خواهد داشت؟ این در حالی است که شماری از اتباع آفریقایی- آمریکایی در نزدیکی لوگانسک کشته شده اند. 

بر اساس تخمین های مقامات جمهوری خودخوانده دونتسک، بیش از 200 نظامی - شامل اتباع گرجستان، ترکیه، فرانسه ، ایتالیایی ، فرانسوی و اسپانیایی - در حال مبارزه در کنار نیروهای ارتش اوکراین در شرق این کشور هستند.

ارتش دونباس و لوگانسک در حال حاضر شامل گروه های از داوطلبانان خارجی از جمله اتباع روسی می شود. افرادی از اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، صربستان، مجارستان، اسلوواکی و حتی اسرائیل در میان جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین دیده می شوند که برای مبارزه با فاشیسم و بی عدالتی به این منطقه آمده اند. اکنون این سوال مطرح می شود که چرا واشنگتن و دیگر کشورهای غربی از افراط گرایان در کیف حمایت می کنند؟ آنها از این افراد به عنوان نیروهای نیابتی خود در مبارزه علیه روسیه استفاده می کنند.

این در حالی است که گفته می شود "پترو پروشنکو" رئیس جمهور جدید اوکراین یک یهودی است. او به مجله فوربس میلیون ها دلار پرداخته است تا نامش را از این مجله حذف کند ، مجله ای که پروشنکو را به عنوان یکی از ثروتمندان یهودی در جهان معرفی کرده است. نام واقعی او "پتر والتزمن  است. این در حالی است که یاتسنیوک نخست وزیر جدید اوکراین و "یولیا تیموشنکو " نخست ویزر سابق اوکراین نیز یهودی هستند. اکنون این سوال مطرح می شود چرا آنها ماهیت مذهبی خود را پنهان می کنند؟ 

ناظران اتحادیه اروپا که برای نظارت بر فعالیت ها در مرز روسیه به این منطقه اعزام شده اند ، اعلام کردند هیچ گونه شواهدی درباره عبور تانک های روسی و تجهیزات توپخانه این کشور به خاک اوکراین وجود ندارد. رسانه های غربی از جمله شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیس و روزنامه واشنگتن پست آمریکا گزارش دادند نظامیان روسیه وارد خاک اوکراین شده اند . این در حالی است که بعدا مشخص شد چند چترباز روسیه تصادفا وارد خاک اوکراین شده بودند. این در حالی است که 700 نظامی اوکراینی تنها در یک روز وارد خاک روسیه شدند.

این روند همچنان ادامه دارد و آنها در حال دریافت کمک های پزشکی قبل از بازگشت به اوکراین هستند. اما رسانه های غربی به پوشش این گونه خبرها نمی پردازند.

اکنون زمان رویارویی با رویکرد دوگانه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکاست. مک کین و دیگر مقامات آمریکایی  درباره حضور ژنرال های آمریکایی در خاک اوکراین و عملیات مخفی سیا در این کشور سکوت اختیار کرده اند. 

این در حالی است که شهروندان آمریکایی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به سبب سخاوتمندی اش در قبال پناه جویان اوکراینی تحسین می کنند ولی  مقامات نه در واشنگتن و نه در دیگر کشورهای غربی درباره ارعاب و تهدید کودکانی که شاهد مرگ والدین خود به سبب حملات نیروهای دولتی اوکراین هستند، هیچ گونه سخنی به زبان نمی آورند. 

می توان این گونه گفت که دیپلماسی پوتین در حال نجات جهان از وقوع جنگ جهانی سوم است اما او تا کی می تواند مانع از وقوع جنگ جهانی سوم شود؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار