معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران گفت: ااعتبار2000 میلیارد تومانی بنگاه‌های زود بازده تسهیلات اشتغال در شش ماهه نخست امسال هنوز 50 درصد پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نعمت الله ترکی در حاشیه کارگروه اشتغال استان تهران در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در بحث اشتغال در تهران و شهرستانهای استان تهران جلسات مختلف داشته‌ایم که در این جلسه بررسی تسهیلات اشتغال استان تهران مورد بررسی قرارگرفت.

وی ادامه داد: 2000میلیارد تومان از محل بنگاه‌های زود بازده تسهیلات برای اشتغال در نظر گرفته شده بود که پس از گذشت شش ماه 50 درصد آن پرداخت نشده است.

ترکی همچنین به مشاغل خانگی اشاره کردو افزود: 36میلیارد تومان از محل اعتبارات به مشاغل خانگی تخصیص یافته بود که هنوز پرداخت آنها نهایی نشده است و تنها 5 درصد آن برای پرداخت آماده شده است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استان تهران به گزارش سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران اشاره کرد و گفت: این سازمان اعلام آمادگی کرده که هر داوطلب به تناسب شغل خود درصورتی که حرفه ‌ای آموخته باشد شرایط شغل وی را فراهم کند. همچنین درباره وضعیت اشتغال ده هزار فرزند شهید و ایثارگر جویای کار گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران کمیته اختصاصی اشتغال این گروه را تشکیل داده که وضعیت اشتغال این افراد در اولویت باشد.

ترکی خاطرنشان کرد: ما در استان تهران  براساس سند توسعه اشتغال سالانه 150هزار شغل باید ایجاد کنیم که این ظرفیت در سال گذشته به 170هزار شغل رسید و به نسبت جمعیت فعال در استان و پایش هر ساله 450 تا 500 هزار بیکار یا جویای کار در استان رسید که امیدواریم با برنامه‌ریزی بتوانیم از وضعیت بحرانی خارج شویم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران در پایان یادآور شد:  نرخ رشد بیکاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته که از 11.5 دهم درصد در شش ماهه نخست امسال به 10درصد رسیده است که با توجه به برنامه امیدواریم کاهش یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عنوان ، مختلف ، تخصیص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار