طرح فبک فلسفه برای کودکان انقلابی بر علیه نحوه ی آموزش در آموزش و پرورش کشور است که برای نخستین بار در کشور در مازندران اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری پژوهشگر پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور در جشن فارغ و تحصیلان دانشجویان موسسه مطالعه و خلاقیت کودکان و نوجوانان ساری ، با اشاره به اینکه فلسفه 2 هزارو 500 ساله پشتوانه فلسفه برای کودکان است گفت : هدف ما از اجرای این طرح تبدیل کودکان به فلاسفه کوچک نیست.

 کریمی افزود: فلسفه برای کودک ، انقلابی علیه آموزش سنتی آموزش و پرورش است و در این برنامه کودکان به فکر کردن خود فکر می کنند وبه آن جامعیت می بخشند و از گسیختگی فکری کودکان و نوجوانان جامعه در سنین بالاتر  پیشگیری می شود.

وی تصریح کرد: کودکان به دلیل داشتن ذهن پرسشگری که دارند چرا های زیادی در ذهن شان هست که باید به صورت مناسب پاسخ داده شود .

این پژوهشگر گفت : در روش های آموزشی آموزش و پرورش معلمان خودشان را همه چیز دان می دانند و فکر می کنند دانش آموزان هیچ چیزی نمی دانند و آموزه هایی را که دیگر دانشمندان سالهای گذشته کشف کرده اند را به دانش آموزان می آموزند و اجازه نمی دهند راه حل های دیگر نیز توسط دانش آموزان امروز بررسی و تجزیه و تحلیل شود.

مدیر موسسه مطالعه و خلاقیت مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه طرح فبک انقلابی در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان کشور و استان به وجود خواهدآوردگفت: اجرای طرح فبک فلسفه برای کودکان از مهر امسال در موسسه های مطالعه و خلاقیت استان نیز اجرا می شود.

سیادتی افزود : 2 هزارو 500 کودک در این موسسه ها که تا کنون در شهرستان های ساری، نور، نوشهر ، چالوس ، بابلسر، نکاء بهشهر و غیره راه اندازی شده است در 4دوره عمومی،تخصصی ، فوق تخصصی وپژوهشی در رشته های مختلف آموزش دیدند.

در پایان این مراسم که  خانوده های این کودکان مسئولان شهری و پژوهشگران کشور و استان حضور داشتند با اهدای گواهینامه و تندیس به ساغر مصفا برگزیده جشنواره بین المللی خلاقیت دبی و اهدای گواهینامه تحصیلی از فارغ التحصیلان موسسه های مطالعه و خلاقیت کودکان و نوجوانان شهرستان ساری قدر دانی شد.

 

برچسب ها: اجرا ، طرح ، مارندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
مراسم خوبی بود .اجرای سرود و شعر یکی بود یکی نبود خیلی جالب بود.مخصوصا اجرای دکلمه ی دختر کوچویی به نام ساغر همه ی حضار را تحت تاثیر قرار داد.
خداوند حفظش کنه