استاندار آذربایجان غربی گفت: احداث شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرفت کشور، توسعه داخلی و ارتباط بین صنعت و دانشگاه را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، قربانعلی سعادت در سی و نهمین گردهمایی معاونان آموزشی واحدها و پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی که در ساختمان جدید جهاد دانشگاهی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نقش مهم و اصلی در ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه بر عهده دارد.

وی افزود: در حال حاضر ارتباط بین دانشگاه و صنعت آن‌طور که باید تنگاتنگ نبوده و با وجود ارائه راه‌حل‌های مناسب از طرف نهادهای دانشگاهی هنوز اقدامات مناسبی انجام نشده است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: ایجاد دانشگاه‌های علمی کاربردی یکی از اقدامات خوبی بوده که برای به وجود آمدن ارتباط سریع بین صنعت و دانشگاه ایجاد شده است.

سعادت گفت: با وجود دانشمندان کشور، نخبه‌های علمی و دانشگاهی قله‌های بلند علمی فتح شده که این امر نیازمند فتح قله‌های دانش‌‍‌بنیان نیز است.

وی تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان را ضروری دانست و افزود: ایجاد و احداث شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرفت کشور، توسعه داخلی و ارتباط بین صنعت و دانشگاه را به دنبال دارد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر در آذربایجان غربی با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موافقت و نهایت حمایت خود را از آنها خواهیم کرد.

سعادت تصریح کرد: آذربایجان غربی همواره طبق قانون از منابع مختلف برای تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان تامین اعتبار کرده و با هدف ارتباط بین صنعت و دانشگاه همواره تلاش می‌کند.

وی افزود: مشکل اساسی در آذربایجان غربی تامین اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل و نخبگان بوده که ایجاد شرکت‌های دانش بنیان تا حد زیادی این معضل را حل می‌کند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: ایجاد انگیزه، امید به زندگی جوانان، حل معضل بیکاری و استفاده از توانمندی‌های نسل جوان از مهم‌ترین دغدغه‌های استانداری آذربایجان غربی است.

سعادت گفت: مشکل خشکی دریاچه ارومیه به دست نخبگان علمی و دانشمندان ایرانی قابل حل بوده و باید با همت مسئولان استان و کشور هر چه زودتر حل شودش.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.