اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختياري، بيستم شهريورماه جاری را پايان زمان حضور دام در مراتع این استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختياري گفت: كليه مراتع استان بعد از تاريخ ذکر شده ( 20 شهریور )، توسط مأمورين حفاظتي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري، تحت نظارت و كنترل خواهد بود و از حضور دام تحت هر شرايطي جلوگيري می شود.

خسرو عبدالهي افزود: به استناد تبصره 2 ماده 47 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت دامداراني كه بدون پروانه چرا يا مازاد بر ظرفيت تعيين شده در پروانه يا خارج از مهلت قانوني تعيين شده نسبت به وارد كردن دام خود به مراتع اقدام كنند، مرتكب جرم شده و به ازاء هر واحد دامي غيرمجاز، 20 درصد ارزش متوسط روز آن واحد دامي جريمه مي شوند.

وي در ادامه گفت: مراتعي كه داراي عمليات هاي اصلاح و احياء(بذر كاري-بذر پاشي) در فصل پاييز هستند مرتعداران اينگونه مراتع نسبت به مشاركت در اجراي عمليات هاي ياد شده در فصل موصوف اقدام و رعايت تاريخ 20/6/93در خروج دام از مراتعي كه مقرر است عمليات هاي اصلاحي در آنها انجام شود الزامي و مورد تاكيد است.

عبدالهي همچنين افزود: كليه دامداران و بهره برداران ييلاقي استان هاي همجوار موظفند زمان حركت خود را از مراتع ييلاقي استان هاي همجوار طوري تنظيم نمايند كه از مسير هاي تعيين شده جهت كوچ تردد نموده و دام خود را وارد مراتع اين استان نكنند بديهي است در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد به عمل خواهد آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.