مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: شهرک تخصصی فرش این استان در حال تکمیل امکانات زیربنایی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد به نقل از روابط عمومی شهرکهای صنعتی خراسان شمالی، محمد علی یوسفی از اجرای فاز نخست زیرسازی و آسفالت معابر شهرک تخصصی فرش استان خبر داد.

وی توضیح داد: در این راستا بازگشایی و زیرسازی معابر شهرک صنعتی فرش به طول سه کیلومتر انجام شده است که در فاز اول این طرح بیش از یک کیلومتر این معابر آسفالت و جدول‌گذاری شد.

به گفته یوسفی مابقی آسفالت و جدول‌گذاری خیابان‌های این شهرک صنعتی در فاز دوم به‌زودی اجرا می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی ادامه داد: برای اجرای این پروژه تاکنون بیش از 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: احداث و تکمیل امکانات زیرساختی لازم در شهرک تخصصی فرش بجنورد جهت استقرار صنایع مرتبط با فرش و منسوجات دستباف استان از اولویت‌های کاری این شرکت بوده که با جدیت پیگیری می‌شود.

یوسفی اضافه کرد: ایجاد این شهرک مناسب‌ترین روش برای تجمیع واحدهای صنعتی و تعاونی، ایجاد و توسعه خوشه صنعتی و اشتغال پایدار در صنعت فرش استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی با اشاره به مزیت‌های ایجاد شهرک تخصصی فرش در استان افزود: کاهش هزینه‌های انبارداری و حمل‌ونقل، افزایش راندمان بازاریابی، دسترسی به بازار، افزایش جذابیت و امنیت شغلی از مزایای ایجاد شهرک تخصصی فرش و توسعه خوشه صنعتی فرش است.

وی گفت: شهرک تخصصی فرش خراسان شمالی در شمال شرق شهرستان بجنورد با مساحت حدود 20 هکتار برای استقرار صنایع مرتبط با انواع فرش‌های دستباف از جمله کردی، ترکمنی، ابریشم، روفرشی، موکت و انواع صنایع دستی با رویکرد بازارهای صادراتی پیش‌بینی شده و در حال تکمیل امکانات زیربنایی استش.

برچسب ها: شهرک ، تخصصی ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.