یک سیارک کوچک با نام 2014RC روز یکشنبه 16 شهریور در امنیت کامل از کنار زمین عبور خواهد کرد. در نزدیک ترین حد فاصل این سیارک و زمین، در ساعت 22:58 از فراز نیوزلند عبور خواهد کرد. قطر این سیارک 20 متر است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ یک سیارک کوچک با نام 2014RC روز یکشنبه 16 شهریور در امنیت کامل از کنار زمین عبور خواهد کرد. در نزدیک ترین حد فاصل این سیارک و زمین، در ساعت 22:58 از فراز نیوزلند عبور خواهد کرد. قطر این سیارک 20 متر است.



سیارک 2014RC در روز 31 آگوست توسط مرکز بررسی آسمان کاتالینا در آریزونا کشف شد و پس از آن توسط تلسکوپی در هاوایی مورد بررسی قرار گرفت.

روشنایی ظاهری این جرم در بهترین حالت، 11.5 خواهد بود که با چشم غیر مسلح غیر قابل تشخیص است. با این حال، ستاره شناسان آماتور، با تلسکوپ‌های کوچک خود شاید بتوانند عبور آن را در لحظه‌ای رصد کنند.در نزدیک ترین فاصله‌ی این جرم با زمین، این سیارک به فاصله‌ی 40 هزار کیلومتری ما خواهد رسید. فاصله‌ای که حدودا یک دهم فاصله‌ی ماه است.  هنگام عبور این سیارک از فاصله‌ی نزدیک به زمین، هیچ خطری ما و تجهیزات فضایی مان را تهدید نمی‌کند چرا که بالا ترین سطح حضور ماهواره‌ها ارتفاع 36 هزار کیلومتری است. و این عبور نزدیک در امنیت کامل، به دانشمندان اجازه می‌دهد تا با انجام رصدی ارزان قیمت، از نزدیک، یک سیارک را مورد بررسی قرار دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.