سایت فیفا به انتشار خبری از نحوه فرایند انتخاب ریاست فیفا پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در پی انتخاب بحث برانگیز فیفا‌  در راس خود و اتهاماتی که هر روز به این مقر جهانی فوتبال روا می‌دارند سایت فیفا به منظور شفاف سازی در این خصوص مصاحبه‌ای را با دومینکو‌ اسکالا رئیس کمیته گزینشی و انتخابی فیفا ترتیب داد که در ادامه به آن می‌پردازیم.
 
- نقش شما به عنوان رئیس این کمیته در انتخاب رئیس فیفا چیست؟
 سخنگوی مطبوعاتی هستم و به عنوان رئیس‌ کمیته انتخابی و گزینشی‌ بر فرایند انتخاب ریاست فیفا نظارت می‌کنم که شامل برنامه‌های درستو برآورده کردن همه‌ی بند‌های تنظیمی مربوط به فرایند انتخابات است، صادر کردن دستور العمل‌های بر برنامه‌های تنظیم شده قبل و در این فرایند کلی نیز جزئی از آن محسوب می‌شود.
  همچنین پذیرش و شناسایی کاندید‌اها، بررسی صلاحیت‌ و قابلیت‌های افرادی که برای او از این پست کاندید شده‌اند بر عهده ماست به همین منظور، تنظیمات جامع‌ انتخاباتی که یک چارچوب مناسب را توسعه می بخشد برای نخستین بار انتشار یافته و هم اکنون در سایت فیفا قابل دسترس است.
 
-چه کسانی این کمیته را شکل می‌دهند؟
  کمیته گزینشی‌ و انتخابی فیفا چند هفته پیش تشکیل شد بر اساس بند تنظیم شده 7.2 انتخابات فیفا، تشکیل شد اعضای این کمیته را رئیس کمیته درخواست‌ها لاری  موسنبدن‌ ، رئیس کمیته انضباطی کلوریا‌ سولسه و من که رئیس کمیته بازرسی فیفا هستم تشکیل می‌دهیم.
 در همان جلسه نخست تصمیم گرفته شد که من باید رئیس کمیته انتخابات و گزینش‌ فیفا شوم.

- فرایند‌ کار کمیته انتخاباتی فیفا چگونه است و از هم اکنون تا زمان کنگره چه قدم‌هایی برداشته می‌شود؟
 اساسنامه فیفا ضرب العجل 4 ماهه‌ای را برای کاندید‌هایی که درخواست احراز این پست را دارند توسط اعضای این کمیته تنظیم کرده است و این اتفاق قبل از آنکه کنگره برگزار شود و زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فیفا فرا رسد رخ می‌دهد در نهایت هم زمان 20 ژانویه 2015 انتخابات انجام می‌شود کسی واجد شرایط کاندیداتوری‌ این پست است که رول یا نقش موثری در اتحادیه فوتبال برای دو دوره 5 ساله در پیشینه‌ درخواست خود داشته باشد و شخصی که حمایت 5 عضو اتحادیه‌ها را بر عهده داشته باشد پس از آن سوابق اجرایی این افراد به کمیته گزینشی‌ و انتخابی فیفا ارجا داده می‌شود و در آنجا در خصوص قبول یارد آنها تصمیم گرفته می‌شود.
 
-آیا برای کاندید‌اها در طول دوره انتخابات محدودیتی وجود دارد؟
  در حالیکه کاندیدا‌های روسای اتحادیه یا فدراسیون‌های فوتبال هستند می‌توانند در این پست باقی بمانند و هیچ منعی برای استعفا از این پست وجودندارد، در واقع جنبه‌های خاصی در نظر گرفته شده است ، تمام کاندید‌ها محدود به بند اخلاق فیفا هستند که بی نظمی‌ای صورت نگیرد.
 مضاف بر اینکه کاندید‌های احراز این پست نباید چالش‌های مالی داشته باشند به ویژه اگر منجر به تامین مالی برای پوشش‌های انتخاباتی شود علاوه بر این فعالیت‌های کاندید‌ها نباید با فعالیت‌های انتخاباتی آنها تداخل پیدا کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ریاست ، فیفا ، فرایند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار