عواملی از گروه تکفیری «مهاجرت اردن» با گروه تروریستی داعش بیعت کرده و پس از آموزش نظامی، به پایگاه‌های داعش در سوریه و عراق پیوستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از پرس تي وي، یک گروه سلفی در اردن از میان پناهجویان در آن کشور برای گروه تکفیری داعش نیرو جذب می‌کند.

 

سازمان مستقل عدالت و توسعه حقوق بشر روز شنبه (۱۵ شهریور، ۶ سپتامبر) در بیانیه‌ای اعلام کرد این گروه سلفی به دلیل «بیعت» یک گروه سلفی اردنی با گروه تکفیری داعش، از میان پناهجویان عراقی، سوری و فلسطینی افراد را برای جنگ در عراق و سوریه به خدمت می‌گیرد.

 

زیدان قنانی، از مقام‌های این سازمان اعلام کرد عواملی از گروه تکفیری «مهاجرت اردن» با گروه تروریستی داعش بیعت کرده و پس از آموزش نظامی، به پایگاه‌های داعش در سوریه و عراق پیوستند.

 

همچنین،  سازمان مستقل عدالت و توسعه حقوق بشر درباره ورود شبه‌نظامیان داعش به اردن به بهانه پیوستن به ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه علیه داعش با هدف انجام عملیات تروریستی هشدار داد.

 

ناآرامي‌هاي خونين از سال ۲۰۱۱ گريبان‌گير سوريه است. بر اساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و هم‌پيمانان منطقه‌اي آنان به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه از شبه‌نظاميان سوريه حمايت مي‌کنند.

 

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید در ناآرامی‌های سوریه بیش از ۱۹۱ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند که احتمالا این رقم «کمتر از شمار واقعی کسانی است که کشته شده‌اند.»

 

درگیری‌ها در سوریه به عراق نیز کشیده شد و این کشور اکنون با تهدید جدی داعش دست به گریبان است.

 

این گروه تروریستی با پیشروی بیشتر در عراق برای همه جوامع عراقی از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردها، مسیحیان، کردهای ایزدی و دیگر گروه‌ها تهدید بوده‌ است.

 

شبه‌نظامیان تکفیری داعش که در حال حاضر کنترل بخش‌هایی از شرق سوریه و مناطق شمالی و غربی عراق را در اختیار دارند و مرتکب جنایات هولناکی در مناطق تحت اشغال خود می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار