بدنبال وقوع زمین لرزه بامداد امروز در مجن شاهرود و اعزام تیم های امدادی خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارات جانی دریافت نشده است و خسارات مالی نیز در دست بررسی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان از وقوع یک پس لرزه پس از زمین لرزه 4.9 ریشتری بامداد یکشنبه در مجن شاهرود خبر داد و گفت: اکیپ های امداد و نجات به این منطقه اعزام شده است.

احمد طاهری گفت: بدنبال وقوع زمین لرزه بامداد امروز و اعزام تیم های امدادی خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارات جانی دریافت نشده است و خسارات مالی نیز در دست بررسی است.

وی با اشاره به وقوع پنج زمین لرزه با قدرت بالای 3.5 ریشتر در منطقه مجن شاهرود در سالجاری اظهار داشت: این زمین لرزه ها بر روی گسل مجن - شاهرود که از گسل های فعال استان سمنان است روی داده است.

وی گفت: زمین لرزه ای روز جمعه گذشته نیز با بزرگی 3.5 ریشتر در این منطقه رخ داده است و ساعت هفت و 30 دقیقه و 14 ثانیه بامداد امروز نیز پس لرزه ای با بزرگی 3.2 ریشتر در همان حوالی رخ داد که خساراتی در بر نداشته است.

طاهری با بیان اینکه عمق کانون این زمین لرزه کم و در 10 کیلومتری سطح زمین بوده است افزود: به همین دلیل این زمین لرزه در شهرهای مجن و شاهرود احساس شده است.

زمین لرزه بامداد یکشنبه نیز در ساعت دو و چهار دقیقه و 19 ثانیه به بزرگی 4.9 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: تیم های برآورد خسارات هم اکنون در منطقه حضور دارند و به بررسی منطقه پرداخته‌اند./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.