معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی گفت: سه هزار گروه جهادی در سطح کشور فعالیت دارند که در فصول مختلف بنا به نیاز مناطق مختلف خدمات رسانی می‌کنند.

"فرشاد عالی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فعالیت‌های اردوهای جهادی در کشور، گفت: در تمامی استان‌های کشور اردوهای جهادی برگزار شده، اما چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، خوزستان، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی هشت استانی هستند که بیشتر این اردو‌ها در این استان‌ها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشجویان علاقمند به صورت داوطلبانه در این اردو‌ها حضور داشته و از نظر عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، کشاورزی و اشتغال‌زایی به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی، تعمیر مدارس و مساجد و تجهیز آن‌ها از جمله فعالیت‌های فرهنگی این اردو‌ها محسوب می‌شود، اظهار داشت: برگزاری دوره‌های کار آموزی و توانمندسازی جهادگران به منظور راه اندازی مشاغل خانگی را از جمله برنامه‌های اقتصادی این بازدید بوده و اردوهای جهادی بیش از هرچیز در راستای اقتصاد مقاوتی و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل می‌شوند.

وی ادامه داد: در بخش بهداشت نیز با آموزش و برگزاری دوره‌های درمانی به روستاییان خدمات ارائه داده و سه هزار گروه جهادی در سطح کشور فعالیت دارند که در فصول مختلف بنا به نیاز مناطق مختلف خدمات رسانی می‌کنند.

عالی با اشاره به اینکه به هر جهادگر حاضر در اردو‌ها مبلغ ۸۰ هزار تومان به صورت کمک هزینه برای ۱۰ روز کار داده می‌شود، افزود: خوراک و لوازم مورد نیاز برای این ۱۰ روز را نیز خودشان تامین می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نهادهای دولتی و غیردولتی بخشی از بودجه مورد نیاز بسیجیان جهادگر را تامین می‌کنند اما خیرین نیز نقش بسزایی در این زمینه دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار