نماینده عضو ائتلاف "الاحرار" عراق از تماس‌های برخی از اعضای ائتلاف "نیروهای ملی" با آمریکا برای دادن پست وزارت دفاع عراق به تشکل سنی این کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "الغد پرس"، "مازن المازنی" نماینده عضو ائتلاف الاحرار گفت: "حیدر العبادی، نخست‌وزیر مامور تشکیل دولت جدید بایستی در برابر مداخله‌های خارجی که قصد تضعیف بافت ملی عراق را دارند، ایستادگی کند."

المازنی تأکید کرد: "تماس‌هایی بین برخی از اعضای ائتلاف نیروهای ملی و سفارت آمریکا برای اعطای پست وزارت دفاع به تشکل سنی‌ها وجود دارد."

در همین حال عالیه نصیف نماینده ائتلاف دولت قانون روز شنبه اعلام کرد آمریکا با دخالتی آشکار قصد دارد دو فرد مورد نظر خود را برای وزارتخانه های دفاع و کشور به دولت تحمیل کند.

نصیف گفت : آمریکایی ها با کمک دست های پنهان خود تلاش می کنند، قاسم داود و جابر الجابری را که فارغ التحصیل مدارس انگلیسی و آمریکایی هستند  به سمت وزرای دفاع و کشورمنصوب کنند.

عالیه نصیف تاکید کرد: واشنگتن با این اقدام می خواهد طرح های امنیتی عراق را ترسیم کند و ابزار دولت آینده را در دست گیرد.

نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق روز شنبه با اشاره به مثبت نبودن فضای گفتگوها برای تشکیل دولت ، در مورد نامزدی افرادی که مشکوک به فساد اداری و مالی هستند هشدار داد بود.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار