"رابی روزن" که به داشتن مواضع طرفدارانه از فلسطین متهم بود، بارها اقدام به برپایی تظاهرات حمایتی از فلسطینیان در ایالت شیکاگو کرده بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"؛از خداحافظی "رابی برنت روزن" از کنیسه یهودیان حومه شیکاگو به دلیل ضدیت با تل‌آویو خبر داد.
 
وی در نامه‌ای به اعضای "جماعت یهودیان نوسازی شده" کناره‌گیری از کنیسه مورد نظر را اعلام کرد.
 
"برنت روزن"  در اوج جنگ  رژیم صهیونیستی ضد غزه تظاهرات «حمایت از فلسطین» در شیکاگو براه انداخت؛ اقدامی که سبب همراهی تعداد قابل توجهی از یهودیان آمریکایی در همراه شدن با تظاهرات علیه جنگ غزه شد.
 
همین اقدامات راهبه یهودی سبب تشدید خصومت گروه‌های حامی اسرائیل در آمریکا از وی شد تا جایی که ائتلاف ضد افترا، که یکی از لابی‌های مهم طرفدار تل‌آویو در آمریکا است،  گروه «صدای یهودیان برای صلح که یکی از موسسان آن "برنت روزن" بوده را «یکی از 10 سازمان اصلی ضداسرائیلی در آمریکا» خوانده بود.
 
به دنبال اقدامات برنت در مخالفت با سیاست‌های رژیم صهیونیستی، فشارهای زیادی به کنیسه تحت نظر وی واقع در حومه شیکاگو از سوی حامیان تل‌آویو وارد شده است؛ فشارهایی که در نهایت به کناره‌گیری و خداحافظی وی از کنیسه شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار