سید مسعود شجاعی طباطبایی داور پنجمین جشنواره سالانه حوزه هنری خراسان شمالی گفت: شاید بتوان به جرأت گفت كه این جشنواره قابلیت بین‌المللی شدن را دارد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، سید مسعود شجاعی طباطبایی با بیان اینكه جشنواره‌ سالانه حوزه هنری خراسان شمالی از دوره‌های قبل بیشتر شناخته شده افزود:این جشنواره دوره‌ی رشد خود را طی كرده و در شكل استاندارد و بسیار خوبی قرار گرفته است، اكنون برای هنرمندان افتخار است  كه در این جشنواره شركت كنند. 

وی با مطلوب ارزیابی كردن وضعیت كیفی برگزاری جشنواره اظهار داشت: هماهنگی و همدلی كه بین مسئولان حوزه هنری خراسان شمالی وجود دارد موجب شده تا این جشنواره جایگاه خودش را بین جشنواره‌های كاریكاتور كشور تثبیت كند. 

شجاعی طباطبایی قضاوت این دوره از جشنواره را بسیار سخت عنوان كرد و افزود: كارهای ارائه شده برای جشنواره از كیفیت قابل قبولی برخوردار بود كه ساعت‌ها داوران را وا داشت تا برای قضاوت این آثار وقت بگذارند. 

وی با بیان اینكه آثار رسیده به این دوره از جشنواره هم از لحاظ كیفی و هم كمی در جایگاه خوبی قرار داشت، تصریح كرد: كارهایی خوبی به نمایشگاه راه پیدا كرد. 

داور پنجمین جشنواره سالانه حوزه هنری خراسان شمالی معتقد است كه آنچنان باید و شاید امكان ارائه‌ی آثار هنرمندان وجود ندارد و در این راستا مقدماتی كه برای عرضه‌ی آثار و نمایش آثار كاریكاتوریست‌ها كه عموماً جوانان هستند فراهم نشده است. 

شجاعی طباطبایی گفت: تعداد بالایی كاریكاتوریست در كشور فعالیت می‌كنند كه عموماً شهرستانی و جوانان هستند و مجبورند درجشنواره‌ها حضور پیدا كنند تا بتوانند آثارشان را در معرض نمایش قرار دهند. 

وی با اشاره به اثرپذیری جشنواره‌ها از یكدیگر اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند تأثیرات خوبی داشته باشد، اما اینكه جشنواره‌ها چقدر می‌توانند از یكدیگر در بهتر برگزار شدن و بالا بردن كیفیت الگو بگیرند مهم است. 

این كاریكاتوریست شناخته شده كشورمان افزود: متولیان و برگزار كنندگان برای بالا رفتن كیفیت برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های‌شان باید بهترین الگو‌های كشوری را در نظر داشته باشند و به دنبال خلاقیت بوده و از یكدیگر الگو بگیرند. 

وی همچنین به یكی دیگر از مزایای برگزاری جشنواره خوب اشاره كرد و گفت: كاریكاتوریست‌ها با الگویی كه از آثار حاضر در جشنواره‌ها می‌گیرند، می‌توانند با نمونه‌های برتر هر جشنواره آشنا شده و بدین ترتیب سطح توقع و سلیقه‌ی خود را بالا ببرند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار