مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از خروج 137میلیارد ارز از کشور برای تأمین لاستیک وارداتی خبر داد.

آذروش مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تردد 2میلیون و هفتصد هزار دستگاه خودرو مشمول معاینه فنی در سطح شهر اظهار داشت: یکی از آزمون‌هایی  که توسط تجهیزات تخصصی در مراکز معاینه فنی اجرا می‌شود آزمون همراستایی چرخ‌هاست که در این آزمون میزان باز و بسته بودن دهانه چرخ ها تشخیص داده می شود.

وی تصریح کرد: ایراد و عدم همراستایی چرخ‌ها، موجب لاستیک سایی و به تبع از بین رفتن لاستیک در مدت زمان کوتاه خواهد گردید.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان این که بر اساس آمار موجود از مراکز معاینه فنی 18درصد از خودروهای معاینه شده در مراکز از آزمون همراستایی چرخ‌ها مردود می‌گردند افزود: در صورت تصمیم این رقم به 2میلیون و هفتصد هزار دستگاه خودرو مشمول، در حدود 486 هزار خودرو از این آزمون ورود شده و لاستیک آن‌ها بیش از پایان عمر کارکرد، غیر قابل استفاده می‌گردد.

آذروش با اشاره به این که بنابر اعلام رئیس اتحادیه فروش لاستیک، 40درصد لاستیک مصرفی، تولید داخل و 60درصد وارداتی است، حداقل قیمت یک  جفت لاستیک وارداتی را 150دلار عنوان کرد و گفت: با  توجه به این که 60درصد از خودروهای مردودی در آزمون‌ همراستایی چرخ‌ها به علت نیاز به تعریض لاستیک، از لاستیک وارداتی استفاده می نمایند. هزینه‌ای در حدود 44میلیون دلار معادل 137میلیارد تومان از  کشور برای تأمین لاستیک خارج خواهد شد.

وی با اشاره با عنوان این هزینه ظرفیت یک سوم مراکز معاینه فنی هم اکنون خالی بوده و هزینه پرداخت معاینه فنی در مراجعه نخست تنها 11هزار و در مراجعات بعد تنها 2هزار تومان است خاطرنشان کرد: بنابر این با پرداخت تنها 13هزار تومان می‌توان از خروج 137میلیارد ارز از کشور ممانعت کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار