مدیرکل سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دانش آموزان دختر دوره دبیرستان به منظور رفع مشکل کم خونی هفته‌ای 2بار قرص آهن توزیع خواهیم کرد.

حسن ضیاء الدینی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امسال در دوره دبیرستان بحث سفیران سلامت را دنبال می‌کنیم که به صورت پایلوت اجرا خواهد شد و به دنبال آن تعدادی از دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت آموزش‌های مربوط به سلامت، افزایش بهداشت خانواده و الگوی تغذیه سالم را به گروه‌ همسالان و خانواده‌های  خود  آموزش می دهند.

وی در خصوص موضوع آهن یاری در مدارس دخترانه  نیز اظهار داشت: ‌امسال هم چنان  توزیع قرص ‌آهن را در مدارس دخترانه خواهیم داشت و به دانش آموزان دختر دوره دبیرستان برای رفع مشکل کم  خونی هفته ای 2بار قرص آن ارائه می‌نماییم.

ضیاءالدینی با اشاره به این که در حال حاضر 90درصد مردم به دلیل این که کمتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند با کمبود ویتامین دی مواجه هستند تصریح کرد: دانش آموزان نیز جزء این 90درصدهستند که برنامه‌ای را برای توزیع  مکمل ویتامین دی بین دانش آموزان دختر و پسر در نظر خواهیم داشت.

مدیر کل سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص جبران کمبود مربی بهداشت افزود: ما در صدد هستیم نیروهای مازاد را آموزش داده و از آن‌ها به عنوان مربی بهداشت استفاده کنیم.

همچنین مربیان بهداشت موجود را در پایگاه‌های سلامت دانش آ‌موزی ساماندهی می‌نماییم تا یک مربی بهداشت به چند مدرسه سرکشی کنند.

وی با بیان این که بهورزان خانه‌های بهداشت نیز در این خصوص استفاده خواهیم کرد گفت: در حال حاضر با کمبود 10هزار مربی بهداشت مواجه هستیم این در حالی است که تعداد مربیان موجود 5800نفر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: توزیع ، قرص ، اهن ، مدارس ، دبیرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.