یک کارشناس سیاست خارجی گفت: گزارش اخیر آژانس پیرامون برنامه هسته‌ای کشورمان در واقع آغاز یک دور جدید تبلیغات سیاسی است و در صورت اصلاح نکردن این روند، آژانس مسئول تاثیرگذاری در مذاکرات خواهد بود.

"سیدجلال فیاضی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گزارش آخیر آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در رابطه با فعالیت هسته‌ای ایران، گفت: گزارش آژانس دور تازه‌ای از فضا سازی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برنامه هسته‌ای ایران مؤید صداقت ایران در مذاکرات و طبق تعهدات توافق‌نامه ژنو بوده است، ادامه داد: معمولاً بازرسان و مدیرکل آن به نحوی گزارش تهیه می‌کنند که دستشان برای کارهای بعدی و ادامه بازرسی‌ها از ایران باز باشد.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: با توجه به بهبود روند مذاکرات، فشارهای سیاسی باعث ارائه چنین گزارشی شده است.

فیاضی اظهار داشت: آژانس بین‌الملل انرژی اتمی بارها اعلام کرده که ایران همکاری‌های لازم را با توجه به توافقات ژنو داشته است، بنابراین نباید گرفتار بازی‌های سیاسی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گزارش آژانس در واقع دور جدیدی از تبلیغات سیاسی است، و در صورت اصلاح نکردن این روند، آژانس مسئول تاثیرگذاری در مذاکرات خواهد بود.
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار