عکاس رویترز به تازگی در مأموریتی سخت همراه با سرخپوستان مدافع درختان و دوستدار محیط زیست در منطقه جنگلی آمازون در برزیل همراه شده و توانسته تصاویر مستند کم نظیری از مقابله بومیان جنگلهای سرخپوست آمازون با قاچاقچیان چوب تهیه کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،لونا پاراچو، عکاس رویترز به تازگی در مأموریتی سخت همراه با سرخپوستان مدافع درختان و دوستدار محیط زیست در منطقه جنگلی آمازون در برزیل همراه شده و توانسته تصاویر مستند کم نظیری از مقابله بومیان جنگلهای سرخپوست آمازون با قاچاقچیان چوب تهیه کند. 

 

توجه: برخی تصاویر تصحیح شده اند!

مدتی است که بومیان سرخپوست جنگلهای آمازون که خود را رزمنده می نامند، در غیاب اداره محیط زیست و کم کاری ارگانهای دولتی و انتظامی برزیل در مبارزه با قاچاق چوب، خود اسلحه به دست گرفته و به مبارزه با قاچاقچیان و نابودگران جنگل رفته اند.


آنان پس از ردیابی و محاصره قاچاقچیان، تجهیزاتشان را نابود و آنان را در همان مکان نیمه برهنه کرده و پس از کتک زدنشان با دستان بسته تحویل پلیس می دهند.


گرچه ظاهراً قوانین سفت و سختی برای ممانعت از نابودی جنگلها و قاچاق چوب های ارزشمند درختان آمازون در برزیل وجود دارد، لیکن عوامل بازدارنده در عمل وجود ندارد و قاچاقچیان با خیالی آسوده و البته گاهی با پشتوانه مافیای چوب در بدنه دولت، ضربات سهمگینی بر پیکره محیط زیست بی نظیر این منطقه سبز و ناب جهانی وارد می کنند.



گاهی در درگیری های بین بومیان و قاچاقچیان چوب، افرادی از طرفین مجروح و حتی به قتل می رسند. به هر شکل سرخپوستان با هم، هم قسم شده اند تا نگذارند جنگل های بکر آمازون بیش از این با فاجعه و نابودی مواجه گردد.





























اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار