در دیدار ماسانگو؛

"امیرعبداللهیان" بر ضرورت افزایش مبادلات سیاسی بین ایران و آفریقا جنوبی تاکید کرد

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه از آمادگی کشورمان برای سفر رئیس پارلمان آفریقای جنوبی به تهران خبر داد و بر ضرورت افزایش مبادلات سیاسی بین دو کشور در سطوح مختلف تأکید کرد .

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه که برای شرکت در کمیته سیاسی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به پرتوریا سفر کرده است، با رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرد .
 
در این دیدار ماسانگو رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آفریقای جنوبی با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه ایران و آفریقای جنوبی ، ابراز امیدواری کرد: با همکاری بیشتر پارلمان‌های دو کشور، شاهد گسترش مناسبات در سایر بخش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشیم .
 
ماسانگو با تمجید از حمایت‌های ایران از مبارزات این کشور علیه آپارتاید گفت: که مردم و دولت آفریقای جنوبی دوستان خود را فراموش نمی‌کنند .
 
وی با ارایه گزارشی از انتخابات پارلمانی در این کشور که با اکثریت 62 درصدی با پیروزی حزب حاکم کنگره ملی همراه بود بر عزم آفریقای جنوبی برای توسعه همکاری‌ها تأکید کرد .
 
امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نیز با تبریک برگزاری انتخابات و تشکیل دولت و پارلمان جدید در آفریقای جنوبی ابراز امیدواری نمود : در دوره پیش رو، گام‌های مستحکم‌تری درخصوص توسعه فراگیر مناسبات فی‌مابین دو کشور برداشته شود .
 
وی با مهم ارزیابی نمودن جایگاه پارلمان‌های دو کشور در روند توسعه مناسبات، خواستار توسعه همکاری‌های پارلمانی و حمایت پارلمان آفریقای جنوبی از گسترش روابط تهران و پرتوریا شد .
 
امیرعبداللهیان همچنین ظرفیت‌های دو کشور را مستعد توجه بیشتر دانست و با اشاره به همکاری‌های ترانزیتی جنوب – شمال بین ایران، عمان و آسیای مرکزی، آن را موقعیتی منحصر به فرد برای آفریقای جنوبی جهت صادرات کالا به آسیای مرکزی و روسیه از طریق ایران دانست .
 
وی با ابراز خرسندی از برگزاری کمیسیون مشترک یازدهم دو کشور، خواستار توجه بیشتر طرفین به نقش تجار و بازرگانان شد و تشکیل شورای تجاری مشترک را گامی مهم در شناسایی ظرفیت های اقتصادی و تجاری دو کشور دانست .
 
امیرعبداللهیان همچنین از آمادگی کشورمان برای سفر رئیس پارلمان آفریقای جنوبی به تهران خبر داد و بر ضرورت افزایش مبادلات سیاسی بین دو کشور در سطوح مختلف تأکید کرد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.