تولیدکننده تجهیزات نفتی با اشاره به اینکه رقبای خارج از استاندارد عرصه را برای تولیدکنندگان داخلی تنگ‌تر کرده است گفت: بایستی سازمان استاندارد نظارت و کنترل خود را بیشتر کند، چراکه در حال حاضر نظارت کامل برای واحدهای تولیدی صورت نمی‌گیرد.

حسین‌ پورمقدم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با افزایش قیمت حاملهای انرژی و تاثیر آن در بخش تولید اظهار داشت: امروزه یکی از مهمترین و بارزترین نیازهای صنایعی چون پالایشگاه ها، نیروگاه ها، کارخانه های تولید سیمان، پتروشیمی ها، صنایع خودرو سازی، ساختمان و تاسیسات خانگی مبحث عایق و عایق کاری می باشد که با استفاده از آن می توان فرآیند اتلاف انرژی را کنترل کرد.
 
پورمقدم گفت: از آنجایی که نگرش به مباحث انرژی با هدف بهره گیری مفید از آن امروزه ذهن صنعتگران را به خود مشغول نموده، به جرات می توان بیان کرد که عایق و به طور جامع صنایع تولید کننده عایق توانسته است تا حد بسیار زیادی در نیل به این هدف روشن یاری گر مجموعه صنعت کشور باشند.
 
وی تصریح کرد: با افزایش قیمت حاملهای انرژی هزینه تولیدی به میزان 25 درصد رشد داشته و ما نتوانستیم افزایش ظرفیت داشته باشیم.
 
پورمقدم تاکید کرد: با توجه به رکود در بازار این شرکت با مشکل فروش مواجه شد و این امر سبب شد که حاشیه سود کاهش پیدا کرد و مجبور شدیم هزینه های داخلی سیستم را کاهش دهیم.  
 
وی افزود: نیروی انسانی و انرژی و حمل و نقل بی شک در افزایش قیمت تاثیرگذار بوده بنابراین با اجرایی شدن مرحله هدفمندسازی یارانه ها بخش تولید دچار آسیب جدی شد و نتوانست در عرصه های رقابتی حرفی براگفتن داشته باشد.
 
تولیدکننده تجهیزات صنعت نفت خاطرنشان کرد: انتظاری که از دولت داریم از تولیدکنندگان حمایت کنند اگر شرایط بازار بهبود یابد به طور یقین تولیدکنندگان با ظرفیت کامل به فعالیت می پردازند و می توانند افزایش هزینه‌ها را جبران کنند. متاسفانه در حال حاضر بازار کشش ندارد و نمی توانیم با ظرفیت بالا به کار خود ادامه دهیم و کالای تولیدی را به فروش برسانیم.
 
وی یادآور شد: اگر شرایط بازار به قدری مناسب و بازگشایی شود با افزایش ظرفیت قطعا به حاشیه سود مورد نظر خواهیم رسید.
 
تولیدکننده تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد: متاسفانه با افزایش رقبای زیرپله‌ای و خارج از استاندارد تولید کننده واقعی نمی تواند به فعالیت اصلی خود بپردازد. بایستی سازمان استاندارد نظارت و کنترل خود را بیشتر کند در حال حاضر نظارت کامل برواحدهای تولیدی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار