معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مرکزی نرخ بیکاری در این استان را تک رقمی اعلام کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار ، نرخ بیکاری از ابتدای امسال تاکنون در این استان هشت و شش دهم درصد بوده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، عاشوری افزود: 19 و 39 صدم درصد جمعیت فعال این استان در بخش کشاورزی، 35 و 16 صدم درصد در بخش صنعت و 37 و 43 صدم درصد در بخش خدمات فعالیت دارند.

وی گفت : حدود 47 هزار نفر بیکار ثبت نام شده در این استان شناسایی شده که از این تعداد 14 هزار نفر دانش آموخته دانشگاهی هستند.

وی افزود : سالانه برای رسیدن به چشم انداز 20 ساله باید 12 هزار شغل در جامعه ایجاد شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مرکزی افزود: اقتصاد این استان وابسته به دو بخش صنعت و کشاورزی است و توجه بیشتر به این دو بخش در افزایش اشتغال بسیار موثر است.

عاشوری گفت : به دلیل مشکلاتی که سال های اخیر گریبانگیر بخش صنعت شده، تنها 45 درصد ظرفیت اسمی این بخش در استان فعال است.

وی افزود : با تزریق حدود یکهزار میلیارد تومان به بخش صنعت این استان حدود 20 تا 25 درصد ظرفیت اسمی این بخش فعال می شود و 25 تا 30 هزار شغل نیز در این بخش اضافه خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مرکزی گفت: در سال های 85 تا 93 بیش از 11 میلیارد دلار در بخش صنعت این استان سرمایه گذاری شده که بیشترین سرمایه گذاری مربوط به مرحله دوم پالایشگاه امام خمینی (ره) بوده است.

وی افزود : توسعه اشتغال یکی از برنامه های مهم و در دستور کار دولت است و مسوولان باید در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنند./ز
برچسب ها: بیکاری ، تکرقمی ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.