عضو شورای شهر تهران از آمادگی این شورا برای حل مشکل چاپخانه‌داران و اهالی "چاپ" خبر داد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران  به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهر تهران درباره راه‌اندازی جشنواره صنعت چاپ در دوره حضورش در وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جشنواره برای ایجاد یک فعالیت جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فاصله زمانی بین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت و هفته کتاب در آبان‌ماه ایجاد شد.
 
وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره این بود که ابعاد و توانایی‌های صنعت چاپ به جامعه شناسانده شود. همچنین این جشنواره فرصتی برای تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای دیگر جهت استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها برای توسعه صنعت چاپ بود.
 
مسجد جامعی با اشاره به تحولات صورت گرفته در صنعت چاپ اظهار کرد: نگاه سنتی که چاپ را فقط محدود به کتاب و نشریات می‌بیند تغییر یافته است. باید فضایی مهیا شود تا متخصصین نیز وارد این حوزه شوند و اساتید خارجی و داخلی نیز کارگاه‌هایی را با این موضوع برگزار کنند.
 
عضو شورای شهر تهران با اشاره به آمادگی شواری شهر تهران برای تعامل با اهالی صنعت چاپ گفت: اهالی صنعت چاپ امکان فعالیت در سطح شهر را دارند و جزو صنایع مزاحم شهری نیستند و از این رو می‌توانند فعالیت‌های خود را گسترش دهند. از قدیم نیز این صنایع در کنار مردم به فعالیت می‌پرداختند و از این نظر همواره در کنار مردم حضور داشته‌اند.
 
مسجد جامعی ادامه داد: کارگران حوزه چاپ نیز بیشتر کارگر فرهنگی بودند تا کارگر صنعتی و از این رو مشکلی برای فعالیت‌های آن‌ها وجود ندارد. شورای شهر و شهرداری این توانایی را دارد تا با چاپخانه‌داران برای حل مشکلات آن‌ها وارد تعامل شود. البته در این راه اهالی صنف باید خود به منافع و برنامه‌های خود آگاه باشند و مطالبات خود را مطرح کنند.
 
گفتنی است: جشن خانواده صنعت چاپ روز شنبه 22 شهریور ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، تعامل ، صنعت ، چاپ ، اهالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار