تیم ملی بسکتبال آرژانتین چهار سال قبل برزیل را با خاطره ای بد از جام جهانی ترکیه به خانه فرستاد. تیم برزیل حالا در مرحله دوم جام جهانی بهترین فرصت را برای جبران آن شکست پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مرحله دوم جام جهانی بسکتبال امروز 15 شهریور آغاز می شود. تیم ها در این مرحله دو راه بیشتر ندارند: یا برنده شوند تا به جمع 8 تیم نهایی برسند و یا به خانه برگردند.

مهمترین بازی این مرحله دیدار تیم های برزیل و آرژانتین است که برزیلی ها چهار سال برای رسیدن به آن صبر کرده اند.
 
لوئیز اسکولا ستاره آرژانتین چهار سال قبل در ترکیه این تیم را درست در همین مرحله به پیروزی 93 بر 89 مقابل برزیل رسانده بود. اسکولا و هم تیمی های او بار دیگر به حریف آمریکای جنوبی رسیده اند اما برزیل امسال به عنوان یکی از شانس های کسب مدال مطرح است و انگیزه زیادی هم برای جبران دارد. 

برزیل به عنوان تیم دوم و آرژانتین به عنوان تیم سوم گروه خود وارد این مرحله شده اند.

میزبان مقابل سنگال

اسپانیا که در مرحله گروهی تمام حریفان را بدون دردسر از پیش رو برداشتند در این مرحله با تیم سوم آفریقا روبرو می شوند که با شکست کرواسی و پورتوریکو در مرحله اول سر و صدای خود را به پا کردند.

پائو گسول ستاره اسپانیا با میانگین 21.2 امتیاز و 5.6 ریباند بهتر از همیشه به نظر می رسد و در کنار خود ایباکا و مارک گسول را همراه دارد.

دیه نگ هم در طرف سنگال عملکرد چشمگیری با میانگین 18 امتیاز و 11 ریباند در هر بازی داشته است.



به تمام امتیازاتی که اسپانیا در این جام دارد، حمایت هواداران خانگی را هم باید اضافه کرد که نسبت به مرحله اول تعداد بیشتری در مادرید خواهند داشت.

آمریکا مقابل مکزیک


آمریکا به عنوان مدافع قهرمانی جهان و مکزیک به عنوان مدافع قهرمانی قاره آمریکا رو در روی هم قرار می گیرند.

آمریکایی ها چهار بار قهرمانی جهان را تجربه کرده اند و برای عنوان پنجم وارد اسپانیا شده اند در حالی که مکزیک آخرین بار در سال 1974 در جام جهانی شرکت کرده و رسیدن این تیم تا همین مرحله هم بعد از 40 سال یک موفقیت بوده است.

فرانسه مقابل کرواسی

حریف آخر ایران در مرحله گروهی بعد از 5 سال بار دیگر با کرواسی روبرو می شود. فرانسوی ها آخرین بار در یوروبسکت 2009 موفق به شکست کرواسی شدند. 

سرمربی فرانسه پیش از جام جهانی هم با توجه به غیبت چند بازیکن اصلی، هدف تیم را رسیدن تا مرحله یک چهارم نهایی عنوان کرده بود. قهرمان اروپا برای رسیدن به این هدف ابتدا باید کرواسی را شکست دهد.

دومینیکن مقابل اسلوونی

دومینیکن از سال 1978 رنگ جام جهانی را به خود ندیده بود اما بعد از قدرت گرفتن در جام ملت های آمریکا 2013 از گروه سخت مرحله اول جام جهانی 2014 هم بالا آمد.

اسلوونی که در دور قبلی جام جهانی با بچیروویچ به جمع 8 تیم برتر جهان هم رسید در این دوره با حداقل انتظار تکرار آن نتیجه وارد جام شده است.



گوران دراگیچ ستاره اسلوونی تا به حال به اندازه نام خود برای اسلوونی ظاهر شده و یکی از بهترین گاردهای تورنمنت بوده است.

نیوزیلند مقابل لیتوانی

لیتوانی در بازی های مقدماتی قبل از جام جهانی یکی از قویترین تیم ها بود که بیشتر حریفان خود را شکست داد. تیم اروپای شرقی در مرحله گروهی جام جهانی هم با تنها یک باخت همین شرایط را تکرار کرد و در روز آخر با شکست دادن اسلوونی به عنوان سرگروه وارد مرحله دوم شد.

نیوزیلندی ها که با حرکات قبل از بازی خود مشهور شده اند بهترین بازگشت را در جام جهانی بعد از 3 شکست در شروع مسابقات داشتند و با پیروزی مقابل اوکراین و فنلاند به دور دوم صعود کردند.

لیتوانی به تعبیر سایت فیبا سرعت، سایز، قدرت و اعتماد به نفس بالا را یک جا دارد اما برای شکست دادن نیوزیلند باید تمام تمرکز خود را به کار بگیرد.

صربستان مقابل یونان


آخرین تیمی که از گروه ایران به دور دوم جام جهانی صعود کرد مقابل تیمی قرار می گیرد که 8 سال قبل به فینال جام جهانی رسید و در این دوره هم بدون شکست تا مرحله حذفی بالا آمد.

جیانیس آنتوتکومپو بازیکن سال اولی NBA در ترکیب یونان تا به حال هم نشان داده است که چرا در یارکشی سالانه NBA مورد توجه بوده است. بازیکن 19 ساله یونان در مراحل حذفی هم فرصت خوبی برای نمایش استعدادهای جدید این کشور دارد.

ترکیه مقابل استرالیا

ترکیه در جام جهانی قبلی با شرایط میزبانی به فینال رسید اما همسایه ایران در جام هفدهم فرصت خوبی دارد که نشان دهد بدون میزبانی هم امکان رسیدن به مراحل بالا را دارد.

ترکیه در گروه خود دوم و استرالیا سوم شدند. دیدار دو تیم یکی از بازی هایی است که قضاوت در مورد برنده آن کار سختی خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ترکیه ، برزیل ، آرژانتین ، world cup ، spain
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار