مسئول باغبانی جهاد کشاورزی اردستان گفت : سطح زیر کشت زعفران در شهرستان حدود 42 هکتار بوده که پیش بینی می شود درسال جاري سطح زیر کشت این محصول به 60 هکتار برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، بديعي با اشاره به شروع كشت زعفران گفت : کشت زعفران در شهرستان اردستان سابقه ديرينه داشته و زعفران اين شهرستان از كيفيت بالايي برخوردار بوده است كه متاسفانه به مرور زمان اين كشت از سطح شهرستان حذف گرديده بود كه در ده سال گذشته با فعاليت اين مديريت دوباره اين كشت رونق پيدا كرده و سال به سال سطح آن افزايش مي يابد.

بديعي ادامه داد : سطح زیر کشت آن در شهرستان حدود 42 هکتار بوده که پیش بینی می شود درسال جاري سطح زیر کشت این محصول به 60 هکتار برسد .

بديعي افزود : متوسط برداشت زعفران خشک شهرستان در هر هکتار حدود 8 کیلوگرم مي باشد كه پيش بيني مي گردد درسال جاري از مزارع زعفران اين شهرستان بيش از 320 كيلوگرم زعفران برداشت گردد .

وی درپايان بيان داشت : با توجه به نیاز آبی پایین زعفران و بی نیازی به آبیاری در فصل تابستان کشت این محصول در مناطقی همچون شهرستان اردستان که باکمبودشديدآب روبروهستند به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بوده وتوصیه می گردد.

انتهای پیام./ز

برچسب ها: اصفهان ، کشت ، زعفران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.