یک روانشناس گفت: هماهنگی بین والدین می‌تواند بر لجبازی کودک غلبه کند.

محسن آشوری روان‌شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در مورد چگونگی مهار لجبازی کودکان گفت: لجبازی یک رفتار یا واکنش ناهنجار از کودک است که ناشی از خواسته جسمی یا تعارض درونی می باشد و می‌تواند به صورت‌های گریه، داد و فریاد شکستن وسیله بروز کند.
 
وی افزود: این پدیده معمولا در سنین 4 تا 5 سالگی کودک نمایان شده که والدین می توانند با آرامش و ثابت قدمی این حالت را در کودک از بین ببرند.
 
وی ادامه داد: هماهنگی بین والدین می‌تواند به لجبازی کودک غلبه کند در مرحله اول باید مشکل کودک را شناسایی سپس با مذاکره و صحبت در حد سن او این ناهنجاری را از بین ببریم، اگر کودک آرام شد باید تشویق شود تا در آینده این لجبازی را انجام ندهد.
 
در مرحله دوم در صورتی که به حرکات خود ادامه داد باید از تحریکات عصبی کودک چه به صورت تحریک کلامی، تحریک دیداری، تحریک شنیداری از طرف اطرافیان جلوگیری شود.
 
این روانشناس تصریح کرد:البته لجبازی فقط ناشی از نیاز جسمی نیست این رفتار می تواند از کم خوابی کودک یا خوردن بعضی از مواد غذایی که موجب تحریک عصبی می شوند نیز نشات بگیرد.
 
آشوری در پایان خاطرنشان کرد: اختلافات خانوادگی، طلاق هم در این مسئله دخیل می‌باشد و فشار روانی بیشتر رابطه مستقیم با بروز لجبازی دارد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مهار ، لجبازی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار