قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در زمینهٔ صنایع تبدیلی، برند پاسارگاد می‌تواند یک برند جهانی شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،خلیل آقایی با اشاره به فواید تشکل‌ها و ایجاد تعاونی‌ها، اظهار داشت: کشاورزان و دامداران باید پیش و بعد از تولید با ایجاد تعاونی‌ها به یکدیگر متصل شوند.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود: کشاورزان از زحمت‌کش‌ترین قشرها و در عین‌حال بدهکارترین و کم‌سودترین قشرها نیز هستند.

وی ادامه داد: چرا در کشور فقط چند نفر واردکننده وجود داشته باشند و تعاونی‌ها و تشکل‌ها خود می‌توانند به‌عنوان واردکننده هم نیازها را تأمین و هم محصولات خود را صادر کنند.وزارت جهاد کشاورزی کاری کرده است که تمام تشکل‌ها و تعاونی‌ها می‌توانند در تمام زمینه‌ها وارد شوند.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی از اینکه صنایع تبدیلی و لبنی قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند اما هنوز شیر را به قیمت مصوب از دامدار خریداری نمی‌کنند، گلایه کرد.

وی بابیان اینکه امروز کشاورزان و دامداران ما به قیمت آزاد محصول تولید می‌کنند اما باید به قیمت دولتی محصولات خود را بفروشند، ادامه داد: به‌یقین با این وضعیت کشاورز و دامدار ضرر می‌کند چراکه تولیدکننده باید به قیمت تمام‌شده بفروشد و دولت نیز اگر قیمت‌گذاری می‌کند، مابه‌التفاوت آن را به کشاورز و دامدار بدهد.

آقایی در مورد برنج‌کاری در حوزه سد درودزن در شهرستان‌های مرودشت و پاسارگاد بیان کرد: هیچ منطقی این کار را توصیه نمی‌کند چراکه با وضعیت بحران آب، کشت برنج یعنی هدر دادن منابع آبی کشور که بزرگ‌ترین اشتباه است.

وی تصریح کرد: امروز کشاورز منافع شخصی خود را در نظر می‌گیرد اما اگر به او می‌گوییم برنج نکارد و گندم کشت کند، دولت مانند بسیاری از کشورهای جهان مابه‌التفاوت کشت برنج و گندم را باید به کشاورز بپردازد.

آقایی بیان داشت: ما حمایت‌های لازم از تشکل‌های کشاورزی به‌ویژه در بخش مکانیزاسیون و خدماتی که در تأمین و توزیع تراکتور و کمباین  است را می‌کنیم.در زمینهٔ آبیاری تحت‌فشار و استفاده بهینه از آب در سطح منطقه و با توجه به نظر دولت و خدمات خوبی که مجلس داشته، دست ما باز است و می‌توانیم در این منطقه به کشاورزان کمک کنیم.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در مورد ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان پاسارگاد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در سطح این شهرستان وجود دارد و محصولات باغی و زراعی باکیفیتی که در این منطقه مشاهده می‌شود، بیشتر محصولات قابلیت صادرات را دارند.

وی اضافه کرد: در ایجاد کارخانه‌های صنایع تبدیلی می‌توانیم کمک کنیم و قدم بزرگ‌تری برای شرایط بهتر برداریم تا برند محصولات کشاورزی پاسارگاد جهانی شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کشاورزی ، شیراز ، پاسارگاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.