معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور گفت: در نیمه دوم سال در تلاش هستیم تا دفاتر فرهنگ‌پژوهشی را در دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی کنیم تا محور برنامه‌های فرهنگی تقویت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مهدی فیض افزود: جهاد دانشگاهی در برنامه پنجم توسعه خود محوریت کارهای خود را در حوزه فرهنگی طراحی کرده است تا در قالب بخش‌های 7‌گانه برای تربیت فارغ‌التحصیلان شایسته نظام آموزشی تلاش و جدیت کند.

وی افزود: این برنامه‌ها در قالب 7 نقش طراحی شده که شامل 7 شهر شایستگی است که منظومه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی را شامل می‌شود تا دانشجویان در موضوعات مختلف پرورش یافته و توسعه پیدا کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: ما با تفاهمنامه همکاری که با مراکز علمی و دانشگاهی تدوین کردیم به عنوان نقطه مکمل فعالیت‌های دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام می‌دهیم تا به دور از موازی‌کاری و جنبه رقابتی بتوانیم فعالیت‌هایمان را جهت‌دهی مناسب داشته باشیم.

فیض افزود: در نیمه دوم امسال در همین راستا و اجتناب از موازی‌کاری‌ها، دفتر فرهنگ‌پژوهی را در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌کنیم که این دفاتر می‌تواند زمینه‌ساز تشکیل دانشگاه اسلامی باشد که در این راستا همفکری‌های لازم با وزارت علوم و وزارت بهداشت انجام شده است.

وی گفت: فعالیت دیگری که جهاد دانشگاهی بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری پیگیری می‌کند، فعالیت‌های فرهنگی جهاد در بستر حرکت علمی است که در این رابطه نیز دو امر مهم در حال شکل‌گیری است.

فیض اظهار کرد: این امر مربوط به تأسیس پژوهشکده دانشجویی و همچنین مرکز توسعه نوآوری دانشجویان است که در تلاش هستیم این بستر تحول‌ساز را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، دفاتر ، فرهنگ ، پژوهشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.