اگر آمریکا و غرب بخواهند، تردید ها و سوالهای موجود در اقدامات خود را برطرف سازند، تنها راه نتیجه بخش و بدون سر وصدا در مبارزه با تروریسم، توقف حمایت های مالی و نظامی از آن و مجازات دولت های حمایت کننده، براساس قطعنامه 2170 شورای امنیت و نیز، رسوا ساختن این دولت ها در سطحی گسترده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "تشرین"؛ این روزها، بسیار از مبارزه با تروریسم، سخن گفته می شود و تقریبا هیچ اجلاس بین المللی وجود ندارد که به بررسی این موضوع نپردازد؛ هرچند، تاکنون، کوچکترین اقدام عملی و یا حرکتی جدی برای تحقق این تلاش ها، صورت نگرفته است.

خطرناکتر و مهمتر از همه، این است که علی رغم صدور قطعنامه ی بین المللی مبنی بر توقف حمایت از دو سازمان تروریستی "داعش" و "النصره"، دولت های حامی گروه های تروریستی همچنان با بی توجهی به این قطعنامه، به سیاست حمایتی و سرمایه گذاری خود، ادامه می دهند.

بسیار جای تعجب است، غربی که اخیرا به خود آمده است، پس از آنکه تروریست ها را در چمع اوری سلاح و مال، آزاد گذاشت، اکنون نیز هیچ اقدامی جز از منظر نگرانی بر امنیت خود، هیچ اقدامی انجام نداده و هیچ یک از اقدامات محدودی هم که انجام داده، از باب اعتراف به خطر جنایات این گروه های تروریستی در سوریه و عراق، نبوده است، بلکه غرب و آمریکا، در مورد مسئله ی تروریسم، به صورت گزینشی و براساس معیارهای دوگانه ی خود با آن رفتار می کنند، همانطور که پیش از این، آنها را "مخالفان اعتدالگرا" می نامیدند و با اعطای سلاح سبک، به آنها کمک می کردند.

امروز واشنگتن و به دنبال آن غرب، بر مبارزه با تروریسم داعش، هرچند در ظاهر، اصرار دارند، ولی تروریسم گروه های دیگر را اصلا نمی بیند و حتی آنها را "اعتدالگرا"، دوست و متحد خود می داند که ممکن است پس از گذشت سالها، به تروریسم تغییر نام یابند.

در همین راستا، ظاهرا، درخواست های آمریکا مبنی بر مبارزه با تروریسم، دعوت هایی عمومی است، در چارچوب تلاش برای تشکیل ائتلافی بین المللی در مدیریت تروریسم و دست یافتن به بهانه ای برای دخالت در امور دولت هایی که چند سال است به تنهایی با این غده سرطانی مبارزه می کنند. 

تجربه های دور و نزدیک ما با آمریکا و غرب، بسیار شک برانگیز است و هر اقدامی که این دو طرف انجام می دهند، با علامت سوال های فراوانی، احاطه می شود؛ امروز، اگر این دوطرف بخواهند این تردید ها و سوالها را برطرف سازند، تنها راه نتیجه بخش و بدون سر وصدا در مبارزه با تروریسم، توقف حمایت های مالی و نظانی از آن و مجازات دولت های حمایت کننده، براساس قطعنامه ی 2170 شورای امنیت و نیز، رسوا ساختن این دولت ها در سطحی گسترده است، تا گمراه ساختن افکار عمومی و ادعهای دروغین در خصوص مبارزه با تروریسم، ادامه نباید.

به طور خلاصه و علی رغم تردید فراوان، چنانچه هر کدام از این طرف ها، واقعا قصد مبارزه با تروریسم، البته با هماهنگی دولت سوریه و عراق را داشته باشند، همچنان، فرصت فراهم است؛ چرا که عراق و سوریه، صاحبان زمینی هستند که تروریسم با آن ستیز می کند و بیشتر از همه، با طبیعت این جنگ، آشناترند که در غیر این صورت، تجاوزی خواهد بود که اهداف تروریسم را تکمیل می کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار