ساعی‌فر با بیان اینکه وضعیت مسکن در تمامی استان‌ها در حال رکود است افزود:‌یکی از دلایل اصلی کاهش قدرت خرید مسکن نبود مشارکت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات است.

سیاوش ساعی‌فر رئیس هیئت مدیره انبوه سازان مسکن در استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر وضعیت بازار مسکن در استان خوزستان مانند دیگر استان‌ها در حال رکود است.

وی تصریح کرد: نرخ خدمات،‌دستمز‌ها و مصالح ساختمانی افزایش یافته اما بازار فروش همچنان تغییری نکرده و افزایشی نداشته است.

رئیس هیئت مدیره انبوه سازان مسکن خوزستان اذعان داشت: در زمینه افزایش قدرت خرید و کاهش رکود از بازار مسکن بایستی انجمن‌ها صنفی انبوه سازان کشور مورد توجه واقع شوند و پروانه ساخت و ساز- توسط این گونه انجمن‌ در اختیار سازندگان مسکن قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان‌های دولتی، ان جی او‌ها و سازمان نظام مهندسی باید منافع کل آحاد جامعه را در نظر بگیرند چرا که با رونق بخش صنعت ساختمان از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری خواهد شد.

ساعی‌فربا بیان اینکه اشتغال پایدار در گرو رونق بخشی به فضای مسکن تسهیل خواهد شد اظهار داشت: بایستی سازمان‌های – مربوطه با سهولت در ارائه خدمات و پایین آوردن نرخ خدمات احتمال ورزند و دولت از طریق ان جی اوها و انجمن‌های صنفی انبوه سازان مصالح را با نرخ ارزانتر در اختیار اعضا بگذارد تا پروژه‌ با سرعت بیشتری به اتمام برسد.

انتهای پیام /
برچسب ها: مسکن ، رکود ، مشارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار