ترکیه 19 تکفیری وابسته به داعش را در استان جنوبی "قاضیان تپ" در مرز با سوریه ، بازداشت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری غیر دولتی "دوغان"؛ استاندار قاضیان تپ پنجشنبه ضمن اعلام این خبر، ادعاهای این گروه را مبنی بر این که این منطقه به عنوان پایگاه عقبه آنان برای شبه نظامیان داعش محسوب می شود،‌ به شدت رد کرد.
وی گفت ترکیه برای بازداشت و اخراج افراد مظنون به عضویت در گروه داعش از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد.
 ترکیه به نقل از استاندار قاضی ان تپ گفت: پلیس و نیروهای امنیتی درباره این مسئله حساسیت لازم را از خود نشان می دهند و محاکمه این 19 مظنون که اکنون در بازداشت هستند، آغاز شده است و ادامه دارد. 

اردل آتا، فرماندار استان یاد شده اظهار داشت 19 مظنون عضویت در گروه دولت اسلامی بازداشت شده و رسیدگی به پرونده آنان ادامه دارد. بر اساس این گزارش، این افراد را که بیشترشان را اتباع اروپایی و کشورهای واقع در قفقاز تشکیل می دهند، در فرودگاه استان و یا در نزدیکی مرز سوریه بازداشت شده اند. اردل آتا همچنین از فرصت به دست آمده از کنفرانس مطبوعاتی، استفاده کرده و وجود پایگاه های پشتیبانی دولت اسلامی را در این استان رد کرد. وی اظهار داشت مقامات ترکیه تمام توان خود را به کار می بندند تا شبکه های تروریستی منهدم شود. آتا عکس های منتشر شده در مورد پایگاه دولت اسلامی را در استان تکذیب و آنها را ساختگی توصیف کرد. این اتهام علیه ترکیه مطرح است که دولت این کشور از گروه های افراطی در مبارزه با حکومت بشار اسد حمایت می کند. اتهامی که آنکارا آن را همواره رد کرده است. مرزهای ترکیه به گذرگاه اصلی ورود اعضای گروه های تکفیری به خاک سوریه تبدیل شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار