برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب با حضور دکتر غضنفر رکن آبادی سفير پيشين جمهوری اسلامی ايران در بيروت و ژنرال الياس فرحات کارشناس مسايل راهبردی به شکل گیری نظم نوین جهانی ،تغییر هندسه قدرت پس از جنگ دوم جهانی ،نظامی گری مبتنی بر بمب اتم و موضوعاتی از این دست خواهد پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران ؛ برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب با حضور دکتر غضنفر رکن آبادی سفير پيشين جمهوری اسلامی ايران در بيروت و  ژنرال الياس فرحات کارشناس مسايل راهبردی به شکل گیری نظم نوین جهانی ،تغییر هندسه قدرت پس از جنگ دوم جهانی ،نظامی گری مبتنی بر بمب اتم و موضوعاتی از این دست خواهد پرداخت.

توجه شما را به بخشی از مقدمه ای که توسط مجری این برنامه در بخش آغازین این گفتگوی خبری ارائه خواهد شد جلب می نماییم.

"نشانه های شکل گيری نظم نوين جهانی هويدا شده است. نظمی که حکايت از ان دارد که ، هندسه قدرت پس از جنگ جهانی دوم ، در حال پوست اندازی است. هندسه قدرتی که ،‌ نظامی گری مبتنی بر بمب اتم ، اقتصاد مبتني بر سرمايه سالاری بازار ازاد و فرهنگ لذت جويی مبتنی بر ليبرال دمکراسی ،از پايه های اصلی ان است.

 غرب اسيا  و شمال افريقا ، بصورت کانونی  ،‌ برای در هم شکستن اقتدار نظامی و سياسی نظم نوين کهنه ،‌در امده است. جایی که خاستگاه تمدن دينی و انديشه اسلامي است. توالی بحرانهای بدلی در اين خطه ،‌ شايد هم ، براي جلوگيری از شکل گيری همين نظم جديد در حال تولد است. نظم در شرف وقوعي که،  در ان ديانت مبتنی بر ارزشهای خدا محور در صدر قرار دارد. همانی که در انديشه اسلام مبتنی بر مقاومت تبلور يافته است. مقاومتی که با ايجاد فصل نوينی در نظام بين الملل ،  طلسم قدرت افسانه ای ، اسراييل و حاميان ان را ،‌يک جا  در هم شکست.

لازم به ذکر است برنامه امشب گفتگوی ویژه خبری سعی خواهد کرد به کمک میهمانان خود به پرسش هایی مانند پيامدها منطقه ای و بين المللی ‌ناکامی رژيم صهيونيستی ،در جنگ هاي چهارگانه مستقيم  بر ضد مقاومت اسلامي چيست؟ قدرت های سياسي، نظامي پيروز در جنگ جهانی دوم،‌چرا،در دهه دوم قرن بيست و يکم،فاقد کارایی لازم هستند؟ انديشه مبتنی بر مقاومت اسلامی ،از چه جايگاهی ، در شکل گيری هندسه جديد قدرت برخوردار است ؟‌ پاسخ گوید.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار