خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد کامرز بانک آلمان در آستانه توافق با مقامات آمریکایی بر سر معاملاتش با ایران و دیگر کشورهای تحت تحریم آمریکا قرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، یک منبع آگاه اعلام کرد انتظار می رود کامرز بانک حدود 650 میلیون دلار برای حل و فصل تحقیقات آمریکا در این خصوص پرداخت کند.

این منابع که به دلیل ادامه مذاکرات نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند این خبر ممکن است هفته آینده اعلام شود اما احتمال بیش تری دارد تا اواخر ماه اعلام شود.

"مارگاریتا تیل" سخنگوی این بانک درباره این موضوع اظهار نظر نکرده است.

رویترز پیشتر گزارش داده بود انتظار می رود کامرز بانک که دومین بانک بزرگ آلمان است بین 600 تا 800 میلیون دلار به مقامات آمریکایی جریمه بپردازد که شامل درخواست بنجامین لاوسکی مدیر بخش خدمات مالی نیویورک برای دریافت بیش از 300 میلیون دلار از این بانک است.

وزارت دادگستری، وزارت خزانه داری، بانک مرکزی و دفتر دادستانی منطقه منهتن نیز در این مذاکرات شرکت دارند. 

یکی از این منابع اعلام کرد کامرز بانک با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبادلات بانکی داشته است که در سال 2008 تحت تحریم های اقتصادی آمریکا قرار گرفت. 

کامرز بانک که 17 درصد سهام آن را دولت آلمان در اختیار دارد انتظار می رود در این مذاکرات به توافقی برای پرداخت جریمه و دیگر امتیازات در ازای تعلیق اتهامات جنایی علیه این بانک برسد.

طی پنج سال گذشته چند بانک خارجی با مقامات آمریکایی بر سر نقض موارد مرتبط با تحریم ها به توافق رسیدند.

بی ان پی پاریباس فرانسه نیز در ماه ژوئن با پرداخت هشت میلیارد و 900 میلیون دلار جریمه برای نقض تحریم ها و فعالیت های مرتبط با آن موافقت کرد.

در سال 2012 نیز بانک آی ان جی در آمستردام نیز 619 میلیون دلار و استاندارد چارترد بانک انگلیس نیز 667 میلیون دلار جریمه پرداخت کردند. ماه گذشته استاندارد چارترد 300 میلیون دلار دیگر جریمه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
alish52
۱۴:۲۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۳
خفت و خواری در برابر آمریکا هم حدی داره و هم هزینه که این بدبخت های بی عرضه بدون چون وچرا پرداختش می کنند!!!!!!!!!
آخرین اخبار