تعمیر شبکه های آب و برق نوار غزه به علت کشته شدن شماری از کارکنان این بخش در حملات رژیم صهیونیستی با مشکل مواجه شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه عکاظ چاپ ریاض در شماره امروز خود در اینترنت نوشت 13 درصد از ساختمانهای غزه ویران شده است و بازسازی آن به ده سال زمان نیاز دارد. 

این روزنامه به نقل از گزارشی که سازمان ملل متحد منتشر کرده است او بحران انسانی در نوار غزه در پی تجاوزات اخیر اسرائیل به این منطقه خبر داد و افزود: این مطالب درحالی منتشر شده است که کمیته تحقیق سازمان ملل از دو روز پیش کار خود را برای تحقیق درباره تجاوزات اسرائیل به نوار غزه آغاز کرده است.

کمیته ای که شورای حقوق بشر تابع سازمان ملل متحد به ریاست پروفسور ویلیام شاباس تشکیل داده است در روزهای اخیر جلسه ای داشت و اعضای آن درباره چگونگی تحقیق درباره این موضوع گفتگو کردند. علیرغم نشست اعضای این کمیته بودجه ویژه کمیته مذکور همچنان در انتظار تصویب نهائی است. رئیس این کمیته گفته است پس از دریافت بودجه مذکور اعضای این کمیته فعالیت پرحجمی را آغاز خواهند کرد.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد(اوچا) اعلام کرده است که حملات هوائی اسرائیل به نوار غزه موجب آوارگی بیش از 80 هزار فلسطینی در این منطقه شده است.

این دفتر افزود حدود 18 هزار واحد مسکونی که 13 درصد از کل اماکن مسکونی در نوار غزه  می شود به صورت کامل ویران شده اند یا خسارت سنگین دیده اند.

"جینس لارک" سخنگوی دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد گفت سازمانهای فعال در نوار غزه از وقوع خسارات بی سابقه در این منطقه خبر می دهند.

لارک افزود: بسیاری از مردم نوار غزه اکنون به صورت متراکمی در اقامتگاه های جمعی و نامناسب زندگی می کنند.

شبکه های آب و برق نوار غزه نیز در حملات هوائی وزمینی آسیب دیده اند و طبق گزارش سازمان ملل اکنون فقط 10 درصد از ساکنان غزه قادر به تامین آب مورد نیاز روزانه خود هستند و جریان برق نیز فقط 6 ساعت در شبانه روز برقرار است. براساس این گزارش تعمیر شبکه های آب و برق به علت کشته یا زخمی شدن دههاتن از کارکنان این بخش ها در حملات اسرائیل با مشکل مواجه شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار