تولیت آستان مقدس حرم ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: شرافت بافت فرش های عتبات عالبات توسط بانوان هنرمند کاشانی افتخاری برای کاشان و ایران است.

شیخ عبدالمهدی کربلایی در حاشیه بازدید از مراحل پیشرفت اجرای پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات در کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: شرافت بافت فرش های عتبات عالبات را خداوند در درجه اول به مردم کاشان و بعد ملت ایران عنایت کرده است.

وی با تقدیراز تمامی بافندگان، مجریان و دست اندرکاران اجرای این پروژه ملی مذهبی افزود: این توفیق و شرافت بافندگان افتخار بزرگی است که از اهل بیت(ع) به آنها عنایت شده است.

به گفته وی، شورو عشق و ارادت بانوان هنرمند کاشانی در این کارگاه ها بسیار تاثیرگزار و ستودنی است.

امام جماعت حرم مطهر امام حسین(ع) دیداربا بانوان بافنده و مسوولان این پروژه را افتخار و عامل خشنودی خود دانست و افزود: این کار عظیم توفیق بزرگی برای آنها از طرف خداوند، امیرالمومنین(ع) و فرزندانش است.

شیخ کربلایی، ارادت، اخلاص و احساس وصف ناپذیر بانوان بافنده در این کارگاه ها را شور و عشق علوی نسبت به خاندان عصمت وطهارت عنوان کرد و گفت: برای نخستین بار در تاریخ است که فرش های با کیفیت برای عتبات عالیات توسط هنرمندان فرش دستبافت کاشانی بافته می شود.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام کاشانی ها در ارادات به ائمه اطهار در قالب کارهنری ارزشمند ارج نهادنی است افزود: تولیت حرم مطهر امام حسین(ع) به عنوان میزبان شخصی سفر به کربلا و اعطای انگشتری مزین به نگین سنگ مجاور حرم آن حضرت با قدمت 70 سال را به بانوان بافنده در این کارگاه ها هدیه می کند.

گفتنی است:شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت حرم مقدس امام حسین(ع) از سه کارگاه سجادیه راوند، ولیعصر(عج) و ترنج و محراب و انبار فرش های به اتمام رسیده عتبات در کاشان بازدید کرد.

اجرای مداحی، برافراشتن پرچم قبه حسینی، اعطای تکه ای از سنگ قبر مطهر حضرت به مسوول پروژه ملی فرش بافی عتبات عالیات کارگاه و اهدای انگشتری مزین به نگین سنگ مجاور حرم آن حضرت با قدمت 70 سال به بافندگان و دست اندرکاران این کارگاه ها و برش فرش به پایان رسیده حرم امام حسین(ع) توسط شیخ کربلایی از جمله های برنامه های این بازدید بود.

انتهای پیام./ز

برچسب ها: اصفهان ، بافت ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.