نایب رئیس فدراسیون شنا،شیرجه وواترپلو‌ در امور بانوان گفت: با توجه به آن که قدت شنا در کشور زیاد است همیشه این رشته یکی از ورزش‌های پر طرفدار بوده است.

شهرناز ورنوس، نایب رئیس فدراسیون شنا،‌شیرجه و واترپلو‌ در امور بانوان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: قدمت و پیشینه‌شنا در میان بانوان بسیار زیاد است و همیشه یکی از ورزش‌های پر طرفدار بوده ممکن است برخی ها به خاطر این که علاقمند هستند فرزند شان به صورت خیلی حرفه‌ای در ورزش‌ فعالیت کند به ورزش دیگری روی آوردند ولی شنا همیشه علاقمندان و طرفداران خاص خود را داشته است.
 
وی تصریح کرد: عدم اعزام تیم ملی شنا به مسابقات برون مرزی به هیچ عنوان روی میزان علاقه افراد برای ادامه فعالیت تاثیر منفی نخواهد داشت بلکه در برخی موارد انگیزه‌ها را کم‌رنگ می‌کند، شنا ماهیتا خواهان و طرفدارهای خاص خود را دارد.
 
وی گفت: ما در این رشته قهرمان زیاد داریم و به هیچ عنوان احساس کمبود نیروی انسانی نمی‌کنیم بسیاری از افرادی که در مسابقات کشور‌های اسلامی رکوردهای ملی را جا به جا کرده‌اند هم اکنون در جایگاه مربی فعالیت خود را دنبال می‌کنند و جزو بهترین  واترپرو در امور بانوان در ادامه یاد آور شد: ما در رشته‌های نو و جدید شیرجه و واترپرو نیروی متخصص کم داریم. اما خوشبختانه رضوانی رئیس فدراسیون هم اکنون در کلنیک مربیگری که زیر نظر مدرس فدراسیون جهانی از مجارستان در تهران در حا برگزاری است اجازه داد که پنج نفر از بانوان هم حضور داشته باشند و این امرباعث شد تبادل اطلاعات میان مربیان و افزایش اطلاعات فنی بانوان مربی ایرانی می‌شود. خوشبختانه در واترپرو تا کنون تبادل اطلاعات زیاد بوده است. امیدوارم این روند ادامه دار باشد.
 
ورنوس درخصوص وضعیت شیرجه بانوان اظهار داشت: دراین رشته عقیده من بر این است که مدرس خارجی بیاید وتمامی اطلاعات علمی و اصولی را در اختیار علاقمندان قرار دهد همانند واتر پرو چون ما در این رشته به تعداد کافی مربی داریم.
 
وی گفت: در حال حاضر در  شیرجه مربی متخصص کم درایم باید مدرس خانم خارجی دعوت کنیم که کلاس‌های آموزشی را به صورت تئوری و عملی دنبال کند و آخرین قوانین و اطلاعات مربیگری و داوری را در اختیار بانوان فعال قرار دهد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار